oskmar

Alla inlägg den 2 januari 2022

Av Elsa Mårtenzon - 2 januari 2022 18:43

 

Ja, då var det bara att sätta igång då...

 

 

Men Anders klev ur traktorn och tog av mig snöspaden och sa: "Gå i och gör fika du!" Och jag lydde honom...

 

 

Ja, vad ser det ut som? Jag tycker att det ser ut som "styggväre"!

Det var betydligt trevligare väder igår.

  

I dag har vi fått snö så det räcker, ser ut som att det vid det här laget kan ha kommit ca 30-40 cm sedan igårkväll, med det kan vara mera än så också.

Anders och Michael satt på var sin traktor i morse och snöröjde och då var det nog uppehåll en halvtimme. Men när de var klara började det om och värre än tidigare och sedan har det snöat täta snöskurar så jag har inte sett särskilt långt, mycket dålig sikt.

Just nu är det 8, grader kallt och helsvart himmel, men det är uppehåll i snöandet, för närvarande i alla fall.

 

Ingrid och Nils Gunnar har nyss åkt hem efter en kvällsvisit. Ingrid kom in en stund efter Nils Gunnar så jag trodde att han kom själv. Men efter en stund kom hon in. Hon hade stannat ute och skottat från bron, hon tyckte nog att det såg som att ingen bodde här för jag har inte varit ut sedan Anders och Michael var här i morse, det var nog 15-20 cm orörd snö framför bron igen.

 

Nu har jag sett på nyheterna och jag blir så flyg för......ad när jag ser hur galna människor det finns. Det har pågått en jättestor demonstration i Amsterdam idag mot nedstängningar och restriktioner mot coronan.

Det var en som skrek in i kameran och var helt galen, att det var folket som skulle bestämma och inte politiker, därför skulle de leva fritt så länge de levde.

En annan tyckte att alla ska dö en gång, men medan vi levde skulle vi leva, och han var inte rädd för att dö.

Men om de blir sjuka, dessa galningar, då tycker jag att det bör klara sig själva då och inte nyttja vården.

Det finns nu tongångar, bland annat i Storbrittanien, hur det ska gå om alla blir sjuka, så sjuka att samhället inte kan fungera?

Ja, det är frågan det, kommer vi dithän så kanske demonstranter i olika länder äntligen börjar begripa NÅNTING!

 

Dagens namn är: Svea, grattis till er som heter så!

 

Ha en fortsatt bra söndagkväll, vi ses!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards