oskmar

Alla inlägg den 5 januari 2022

Av Elsa Mårtenzon - 5 januari 2022 16:40

 

Men titta, det ljusnar på himlen! Ja, det hann jag tänka, sen förtätad och det började snöa, igen.

 

 

Och "veboa hall på stalp"!   

 

Hej igen!

Snöskottning på agendan även denna dag, roligare kan man ha. 

Ja, det ska väl inte vara bara nöjen som hägrar.

  

Jag har varit ute den största delen av dagen, varit in och bytt handskar/vantar flera gånger och värmt fingrarna vid spisen. Sedan ut och fortsätta med den vita kalla snön igen.

I dag har jag till och med använt mig av ett gammalt skogsarbetar- verktyg, en barkspade. Den använde jag på körbron in till ladugården, det som rasade från taket före jul och som jag inte fick bort så mycket av då, men idag fick jg bort det med barkspaden. Jag var rädd att jag skulle skada bron som nu är nygjord, men det gick riktigt bra att klara den märkte jag i dag.

Nu när jag kollat så ser jag att det nog slutat snö sedan jag gått in, hoppas det förblir så ett bra tag nu.

Just nu är det 13 grader kallt, omkring 6-7 under dagen.

Det snöar inte!

 

Jag kom in vid halv tre och sedan har det varit mycket information på radion om coviden/pandemin/omikron. 

Det verkar inte finnas någon ände i första taget på denna "skit", det senste nu var att det finns en så kallad exspert som har sagt att om omikron fortsätter att sprida sig så här snabbt och intensivt som nu finns risken att det kommer en ny mutation som blir värre än de andra. Fy!

Vaccinera, vaccinera och vaccinera!

 

"År 1711 utfärdades en överflöds förordning som avslöjar att choklad njutits som dryck redan vid den här tiden: 

"Den som brukar Thé, Caffè och Choccolade hemma i sitt hus, betalar två daler silfermynt utan åtskillnad".

Ur boken: 3000 otroliga fakta om Sverige.

 

Oj, tänk om de sett det överflöd vi vältrar oss i den dag som nu är! 

 

Dagens namn är: Hanna och Hanneli, grattis till er med dessa namn!

 

Men framförallt grattis till er som bär och burit namnet Hanna, som min mor hette!

Nu heter Lovisa även Hanna som andra namn, hon bär både min mors och min farmors namn och Kristina, min fars mormors namn.

Lovisas fullständiga namn är Lovisa Hanna Kristina.

 

Ha en fin fortsättning på Trettondagsafton/onsdagen, vi ses!

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards