oskmar

Alla inlägg den 11 januari 2022

Av Elsa Mårtenzon - 11 januari 2022 18:39

 

Vackert på himlen i gryningen...

  

Det har varit ett väder som det inte finns något att klaga på egentligen.

Det var en vacker morron med röd och grann soluppgång, inte långt efter drog molnen in på allvar.

Det har varit grå himmel sedan dess och har snöat omkring 1 cm nu ikväll.

Just nu är det 3,3 grader kallt och i morron ska det väl bli snö och kraftigt blåsväder i fjällen sägs det och det brukar nå en hel del av det hit också.

Som jag ser på YR så blir det plusgrader i morron, då hoppas jag att snön inte yr så våldsamt för det finns mycket som kan förflyttas nu.

Men då får jag börja gruva för ras från taken, det ligger en hel på dem nu.

Jag får ta det som det kommer, det finns inte annat att göra.

 

Titta hur färgen på himlen färgade snön röd/rosa när det blev ljusare.

Så fint!

  

Men nu är det spännande att se hur det går för mannen som har fått ett grishjärta inopererat, han har klarat sig några dygn nu utan utstötning.

Men jag lyssnade nyss på en professor/överläkare, han sa att det kan ta veckor innan de vet riktigt hur det kommer att gå. Det här har skett i USA, men det är ingenting de kommit på i en handvändning, det har forskats kring det här i många år. Även svenska forskare är delaktiga i forskningen sägs det.

Tänk om det inte fanns duktiga forskare?!

Jag undrar hur det känns med ett hjärta från en gris som håller en vid liv.

Det måste kännas "grymt", sa grisen.

 

I dag har jag kunnat hämta det jag behövde för att plundra julen på torsdag.

Men det är mycket kvar av den tjocka isen på brostegen och nu har jag inte mera salt hemma. Jag hoppas att plusgraderna kommer att luckra upp den lite så att barkspaden rår på den, idag gick både jag och barkspaden närmast bet med isen som är kvar, jättehård och fortfarande tjock.

 

Dagens namn är: Jan och Jannike, grattis till er som heter så!

 

Ha en fortsatt bra tisdagkväll, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards