oskmar

Alla inlägg den 29 januari 2022

Av Elsa Mårtenzon - 29 januari 2022 17:21

 

Men se de snöar, men se det snöar, det är väl roligt hurra. Nää inte alls det finns nog av den varan tycker jag!   

 

 

Det har varit några få minusgrader under dagen, i morse bara 5-6 minusgrader.

Men moln över hela himlen och hela dagen, med ett par snöskurar på morron och under natten.

Just nu är det 2,5 grader kallt, det har börjat blåsa och snöar lite lätt.

Men småsaker när jag hör vad de har för väder neröver landet, det vill vi inte ha om vi slipper.

Reporten som nyss rapporterade från Höganäs om vädret där kunde knappt stå upprätt i stormen.

 

I dag kom Laila hit lagom till elvakaffet, med min lampa som jag beställde tillsammans med henne. Hon skruvade ihop den och ställde den på plats.

Den förra har varit trasig i tre veckor och jag har verkligen saknat den, jag behöver mycket lyse, det har nog med åldern att göra, som så mycket annat.

Jag skulle nog behöva lite mera Watt i den nya, jag får kolla på ICA om de har mera av den varan där.

 

I dag har jag fått en hel del frisk luft och lite mera motion i alla fall. Det låg väl en fem till sex cm snö på gården och vid vedboden som jag flyttat en bit tills det blir dags för traktorn, men det är ingen större brådska, jag tar mig fram.

 

Jo, Tim och LG hälsade på, men vi höll oss ute på gården. De kom körande på snöskoter från Käringholmen, jag såg att det var en del folk där på förmiddan. Tim och LG gjorde sig besväret och kom och hälsade på mig en sväng, det var snällt.

 

Från Käringholmen kom Tim och hans pappa och hälsade på.

 

Jag hörde på nyheterna i går om en ung kvinna som hade haft psykiska problem och hade varit på Östersunds lasarett på psykavdelningen. Men blev utskriven mot sin vilja och tog det drastiska beslutet att ta sitt liv då hon inte orkade och inte fick hjälp av vården.

Det var precis samma sak som hände en av mina kusiner när hon blev sjuk och sökte vård på samma ställe, för rätt många år sedan nu.

Hon blev också utskriven mot sin vilja och valde att ta sitt liv några dagar senare.

Då frågar jag mig, har de inte lärt sig efter tidigare erfarenheter?

Tydligen inte, för de pratade med en ung polis i Ö-sund igår som sa att det var vanligt att de skickade hem dem fortsatt sjuka och det slutade så här.

Får de inte dåligt samvete de som skrivit ut dem från vården när de hör hur det gick? Det måste väl vara en högst onödig död när det slutar så.

 

Dagens namn är: Diana, grattis till er som bär det namnet!

 

Ha en fin och bra lördagkväll, vi ses!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards