oskmar

Alla inlägg den 5 mars 2023

Av Elsa Mårtenzon - 5 mars 2023 16:34

 

Inte så tokig början på söndagen ändå, om än blåsigt.

  

Dagen har bjudit på både sol och moln och blåsten har fortsatt, men kanske något lindrigare i dag. Det har varit minusgrader både under natten som var och under dagen, tövädret har tagit paus nu.

Just nu är det 3,9 grader kallt och stora delar av himlen har rensats från moln.

När jag tittar på trädkronorna ser det ut som att vinden mojnat avsevärt nu, skönt.

Nu efter 1,5 timmar är det 7 grader kallt och måner skiner, nu nästan helrund!

 

Molnen hade skingrats mycket när klockan var omkring fem ikväll.

    

I dag fick jag besök till av Ann Cahtrine och Jan Peter vid elvakaffet. Tur att jag fick hjälp med våfflorna, det hade blivit för mycket för mig ensam.

Jan Peter hade grus med sig och har sandat åt mig ute, så nu går jag betydligt säkrare. Han var också till vedboden och rev ner mera ved åt mig.

Det tackar jag allra ödmjukast för, både besöket och hjälpen med halkan och veden!

      

För första gången på tio år vann en svensk årets Vasalopp, bravo. Och Grattis!

Det har varit norrmän som tagit hem Vasaloppet i många år, men inte i år då.

  

 Regimen i Iran kan inte vara riktigt kloka, de heller. som de delar med så många andra regimer bestående av gamla gubbar.

De som rapporterar om detta tror att de sprids en giftig gas i skolorna för att straffa de som demonstrerat mot trasan de måste vira in sitt huvud i.

Det lovas nu en utredning kring detta. De kan utreda regimen för där sitter de skyldiga, säger jag. De som sitter där med sina stora turbaner på skallen med helskägg och låtsas vara så skenheliga!

      

 

Dagens namn är: Tora och Tove, grattis till er!

 

Ha en fortsatt fin söndagkväll, vi ses!

 

Hej då för den här kvällen!

  

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards