oskmar

Alla inlägg den 25 mars 2023

Av Elsa Mårtenzon - 25 mars 2023 16:07

 

Kvart över sex i morse, välkommen solen!

        

I dag ska jag inte klaga på vädret!

Det har varit klar himmel och strålande solsken hela dagen och är fortfarande.

I morse  vid sextiden var det över 20 grader kallt och inga moln alls.

Just nu är det 6,4 minusgraderpå skuggsidan och molnfri himmel och snön glittrar som ett strasstäcke i solskenet. Vackert!

 

Jag har inte varit ensam så mycket den här dagen, på förmiddan var

Nils Gunnar och Ingrid hit.

På eftermiddan kom Lovisa och Laila och har suttit här ett bra tag och pratat.

Nu är det bara jag och radion igen.

  

Jag är glad att jag kom ihåg att be Ingrid ändra köksklockan till sommartid, jag tänker nämligen inte chansa på några klättringar än på ett tag.

Hon bar också ner dammsugaren åt mig från övervåningen, det vågar jag inte göra ännu, men snart så går det nog vägen det också, tror jag.

Nu bedömmer jag att det är snöskottning och vedbärning som jag måste hålla mig undan ett tag.

Men det bästa av alltihop, jag vågade duscha i morse, nu får det vara nog med "kattvättar", som är skitjobbigt.

Och igårkväll bar jag upp mitt täcke och har sovit i sängen under natten som var! Det var det bästa av det bästa på ett tag!

En sak till, att börja använda sin kropp fort som möjligt läker bättre än alvedon, som inte läker, bara lindrar det onda.

Om jag bara suttit den här veckan så tror jag att det varit som på tisdag och onsdag, då jag inte alls tålde att stå på foten, än mindre gå med den.

Nä, bit ihop och träna det som man tål, det är den bästa medicinen!

    

I dag har det varit lite skotertrafik på sjön, inte konstigt i det vackra vädret som det varit i dag.

 

Ur 3000 otroliga fakta om Sverige:

"Under 1500-talet kunde det vara farligt att kritisera en myndighetsperson i Sverige.

Den som gjorde det kunde riskera att få spöstraff, att få tungan avskuren samt att förvisas ur staden."

Slut citat

 

Ojoj, det skulle bli många tungor avskurna nu för tiden om den lagen skulle gälla än idag.

Och om de skulle läsa min blogg och se hur jag bannar Trump och Putin, med flera makthavare.

  

Dagens namn är: I min almanacka står det bara, våffeldagen.

Jag gör våfflor så ofta, så idag har jag inte gjort några.

 

Ha en riktigt bra och trevlig lördagkväll, vi ses!

 

Klockan fem ikväll, solen strålar allt den orkar, innan det gör slut för i dag.

Hej då!      

 

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards