oskmar

Alla inlägg den 7 mars 2023

Av Elsa Mårtenzon - 7 mars 2023 16:18

 

 

Ja, ikväll behöver jag nog inte spana efter månen för det snöar och är molntätt.

  

En dag med en helgrå himmel, nästan hela dagen, endast nån liten strimma öppning ibland.

Det var drygt 22 minusgrader i morse och jag inbillade mig att då blir det sol, men jag hade fel.

Nästan hela tiden har det flingat lite lätt från molnen, men det märks inte på snödjupet, tur det. Det blåser kallt, inte så mycket blåst men "kallsnåa".

Just nu är det 9,5 minusgrader och lite lätt snöfall.

 

Det finns snöflingor kvar uppe bland molnen...

  

Jag har varit och handlat idag, men var hemma snabbt, borta bra men hemma bäst är det som råder.

Kunde konstatera att det är snart adjöss med en affär till i Dorotea.

Fönstren var igenteipade i dag med grått papper som det stod utförsäljning på och 50%.

Det går inte bra när väl etablerade, sedan många år, har den skyltningen och mycket synd för samhället.

Den här affären ligger så mitt i allt att det blir en ful tom fläck och ett bevis på att något är fel när det blir denna utgång.

Jag hoppas att det blir nån annan som flyttar in där, så att den tomma ytan åter kommer till nytta och till folkets glädje.

De senaste åren har tre affärer som funnits så länge jag minns stängt dörren efter en utförsäljning och det efter Storgatan i Dorotea, det blir en annan samhällsbild också och det vittnar om att det inte är den bästa tiden nu, eller?

  

Varje morron sedan juldagen när jag öppnat radion eller TV:n så är det rapporter om nattens eller från kvällen före, om skjutningar, sprängningar och bränder, m m. Det verkar bara, bli mer och mer av de händelserna, finns det inget ändring till det bättre på gång?

Jag väntar med spänning på att höra resultatet av alla storvulna löften, men icke.

  

Dagens namn är: Camilla, grattis till er som bär det namnet!

 

Ha en bra fortsättning på tisdagskvällen, vi ses!

 

Hej då!

  

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards