oskmar

Alla inlägg den 23 mars 2023

Av Elsa Mårtenzon - 23 mars 2023 16:37

 

Grå/vit/svarta bilder för dagen...

    

Oväder även i dag, under både natten och dagen, men jag har bara sett vädret  genom fönstren. Det har varit liiite lugnare på eftermiddan med blåsten och även snöfallet, men nu har det kommit igång igen, jag ser inte så långt, sikten är tämligen helvit.

Endast några få minusgrader hela dagen.

Just nu är det 5,4 minusgrader och det snöar för fullt. Det finns tydligen många flingor kvar än.

 

Mera snö finns det...

    

Vid åttatiden i morse kom Anders tillbaka från Hoting och började köra bort snön här. Han var också iväg och tömde askan åt mig, annars hade jag nog fått låta bli att göra eld i spisen, asklådan var överfull.

Efter det har jag inte sett till någon och jag lyder doktorn och håller mig inomhus.

Det var en lång natt och har varit en lång dag när jag inte kan göra nånting. Men jag vet vad jag hade planerat att göra den här veckan, det är ju vackert så.

 

Den halkar av i alla fall...

  

Men nog har de väl blivit mer eller mindre galna i Frankrike nu. Vad jag förstår så tillhör de väl dem som får pensionen tidigast av alla i Europa. Men nu är det frågan om att plussa på två år till för dem, för att klara pensionssystemet för de generationer som kommer sedan.

Det verkar som att de inte tänker på dem som kommer bakefter. Lite egoistiskt kan jag tycka, de får sin pension från 62 år nu och det föreslås höjas till 64 år.

I Sverige har vi ju hört talas om att höja till 70 år till och med.

  

Men fy vad det vräker ner nu, ska det snöa så här hela natten då blir det en bra påökning!

Och mitt vedlager ute på bron har minskat oroväckande, det är inte påfyllt sedan söndagen. Jag skippade måndagen och planerade att ta igen det på tisdagen, trodde jag. Haha, så dumt!

 

Dagens namn är: Gerda och Gerd, grattis till er!

 

Ha en bra och fin torsdagkväll, vi ses!

 

Det här ser trevligare ut, tycker jag!

Ha det bra och hej då!

      

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards