oskmar

Alla inlägg den 17 mars 2023

Av Elsa Mårtenzon - 17 mars 2023 16:34

 

Inte ett dugg roligt!

   

Men fy vilket busväder det varit i dag och är fortfarande.

Snön har kommit från alla håll och alla fönstren har snöat igen. Det har yrt från taken hela tiden och jag bävar för hur det ser ut i vedboden i morron, men det är väl bara att bäva på det.

Jag har inte kollat hur mycket det snöat under dagen för jag vägrar att gå ut, men det ser inte särskilt lovande ut.

När det varit som värst har jag inte ens sett till bagarstugan och absolut inte ner till sjön. Jag trodde jag skulle hinna hämta veden innan ovädret började i morse, men det hann jag inte.

Inne i vedboden var det korsdrag från alla håll eftersom det är glest mellan bräderna där, som det ska vara i en vedbod.

Just nu är det 2 grader kallt och det snöar liiite mindre, för tillfället.

 

Just nu är klockan halv åtta och det snöar ännu värre än tidigare under kvällen, fy och usch!

 

Snön tinar mot fönstret, det regnar inte...

  

I dag har Erdogan erkänt Finland som NATO- medlem och klara för ratificering.

Sverige har inte gjort sin "plikt" säger han och därför får de stå utanför NATO tills de uppfyllt kraven från Turkiet - utpressning.

Han njuter nog av att ha sån makt och kommer nog inte ge sig förrän han fått sin vilja igenom.

Ja, vi får väl se hur länge han ska hålla Sverige på sträckbänken och hur mycket Sverige och regeringen kommer ge vika för en av flera "fullkomliga" envåldshärskare?

Det hjälpte inte att Sverige var först av alla att skicka 100 miljoner till Turkiet för hjälp i jordbävningen.

      

Och nu ska "Tjing Ping" från Kina hälsa på Putin i dagarna, vad månde bliva av den träffen då? Man vet aldrig vad som bor i dessa vrångstutars skallar?!

Dessutom "fyrkantingen" från Nord Korea som satsar allt på vapen och folket svälter, vad hittar han på till slut? Illa, mycket illa, det som pågår i världen!

      

 Lovisa och Alfons har varit hit och hälsat på mig ikväll, de åkte hem nyss. Jag fick ett glädjande besked, som jag inte trodde skulle bli verklighet, men!!!

      

 

Mitt på dagen, det har kommit mycket sedan dess...

  

Dagens namn är: Gertrud, grattis till er som bär det namnet!

 

Namnet Gertrud har förekommit i Bellvik, nämligen Gertrud Viking, hemmahörande i Gävle, född Östlund, dotter till Herbert och Viola.

Eftersom hon jobbade på landsarkivet i Gävle var hon mig behjälplig när jag skrev böckerna, med kartor och inspelade band härifrån. Tack för hjälpen Gertrud!

 

Ha en fortsatt trevlig fredagkväll, vi ses!

 

Det här såg trevligare ut, men det var inte idag det!

Hej då!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards