oskmar

Alla inlägg den 15 mars 2023

Av Elsa Mårtenzon - 15 mars 2023 17:38

 

Kvart i sju i morse, det ser lovande ut!

  

Ny kväll, det går undan!

Och för mig kommer den här veckan att försvinna i en rasande fart, eftersom två dagar går bort i form av besök i Dorotea igår och i Hoting i dag. 

Jag vill ju helst vara hemma hos mig om jag får välja.

Men du som är ensam så mycket, tänker du kanske, ja, det är jag men trivs hemma ändå. Hemmakär som jag är så är jag rädd om alla dagar, om än jag är ensam.

I dag har jag klippt håret och det känns otroligt bra att slippa se ut som ett troll om skallen när jag kommer ner på morron.

När jag tittade ut i morse blev jag lite häpen, jag trodde ju inte att jag skulle behöva skotta snö innan jag åkte hemifrån, tur att jag inte skulle till frissan förrän klockan ett.

Jag hade dessutom ställt bilen fel och nådde inte motorvärmarkabeln, därför att idag skulle det inte snöa, jo pyttsan.

Ja, det har inte snöat i dag, det var nattens snöfall. Det var bara att gå ut och skotta snö efter duschen.

 

Men se på själva fasen vad som hänt under natten, det trodde jag inte!

  

När jag var klar och gick från vedboden till huset kommer två emot mig, de var ute för att se om jag var på benen, för jag hade inte svarat i telefonen på morron. Det var Ingrid och Nils Gunnar, vi gick in och jag tog tag i kaffepannan, nej de skulle inte ha kaffe när de hörde att jag skulle bort.

Men vi hann visst med kaffe och jag hann till Hoting i tid ändå.

Jag var så glad att jag handlat i Dorotea i går, för efter klippningen, raka vägen hem igen, skönt.

 

Det har varit soligt och grant väder idag, en riktigt fin vårvinterdag.

I morse var det 15 grader kallt, ett par grader kallt under dagen med takdropp i solskenet.

Just nu är det 7.8 minusgrader och himlen är i det närmaste helt fri från moln, det blir en stjärnklar himmel i natt, hoppas jag.

 

Solsken hela dagen!

        

Dagens namn är: Kristoffer och Christel, grattis till er!

 

Ha en fin fortsättning på ondagkvällen, på återseende!

 

Så här ser det ut nu när klockan är kvart över sju, jag och min planet.

Hej då!

      

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards