oskmar

Alla inlägg den 14 mars 2023

Av Elsa Mårtenzon - 14 mars 2023 16:59

 

I dag blev det bara eftermiddagsbilder, men titta hur solen strålar!

    

Hej igen!

Ja, inte blev jag särskilt glad i morse när jag tittade ut och såg hur mycket snö som kommit och det snöade fortfarande.

Jag skulle ju till Dorotea och på sjukstugan och ta nya prover, men tur att jag fick en så sen tid som tjugo över ett.

Om jag skulle varit där elva till exempel, då hade det blivit bråttom.

Det blev rejäla snödrivor sedan jag skottat fram snön för att kunna köra ut från gården.

Men nu har Anders varit hit med hjullastaren, eller vad den heter, han har nu fraktat undan mina drivor och det ser jättebra ut.

Tur att Anders finns här, annars skulle varit tvungen att flytta härifrån för flera år sedan och det har jag absolut inte velat göra.

Ja, det hade ju precis lagom till det här snöfallet hunnit bli rätt så bra i min nacke, rygg och axlar, så det var det var väl dags att greppa snöspaden igen och få känna att man lever.

Det blev vackert väder på eftermiddan i alla fall, det kan man glädja sig åt.

Just nu är det 11 minusgrader och det har blivit en klar turkosfärgad himmel med den ljusstarka planeten som prydnad därovan.

 

Inte ett enda moln är det andra lika...

      

Mer än så här tänker jag inte skriva ikväll, nu ska jag göra ingenting resten av kvällen.

 

I öster såg det ut så här vid tretiden...

  

 

Dagens namn är: Matilda, grattis till er som heter så!

 

Det namnet har också funnits i Bellvik, farmor hade en syster som hette Matilda, men de hade ju en förkärlek för att korta av namnen förr så av Matilda, blev det Tilla, föga vackert.

 

Ha en fortsatt bra tisdagkväll, vi ses!

 

Hej då för den här kvällen!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards