oskmar

Alla inlägg den 27 mars 2023

Av Elsa Mårtenzon - 27 mars 2023 18:39

 

Klockan sex i morse med 28,5 grader kallt och vacker himmel!

  

Hej på måndagkväll!

Som mest var det 28,5 grader kallt i morse. 

Därför har dagen varit klar och solig, flera dagar i rad nu, det är så man tror inte att det är sant. Men jag har absolut inget emot det!

Just nu är det 6,8 minusgrader och helt klar himmel, solen skiner så både snön och fönstren på husen blänker!

 

Och nu två timmar senare är det 8,6 grader kallt och solen har gått ner, det är kväll. Det blir en klar och kall natt igen, "marabråttom".

 

Morgonstund har guld i mun!

      

I dag har det varit en dag med för många steg känner jag i min fotled, men det blir nog lite bättre nu när jag sätter mig och den får vila sig.

Maria kom strax före tolv i dag när hon slutat jobba. Då hade hon handlat åt mig, så det är klart för den här veckan, tack och lov.

Hon sa ju för en par veckor sedan att hon skulle komma hit en dag och vi skulle laga mat tillsammans, det blev idag det.

Vi har gjort en kryddstark älgfärssoppa och en efterrätt.

Vi ringde efter Nils Gunnar och Ingrid och fick hjälp för det blev jättemycket och jag äter en "kattportion".

Men det allra bästa var att Maria har fraktat massor med ved åt på bron, jag hade bara 7-8 vedträn kvar när hon kom. Jag vågar inte gå och hämta ved ännu, av rädsla för att jag ska göra illa mig i fotleden.

Men snart så ska ja väl klara mig själv igen, hoppas jag.

Tusen tack för idag Maria!

      

Nu tänker jag göra ingenting igen och slutar här och nu.

 

Dagens namn är: Rudolf och Ralf, grattis till er!

 

Rudolf har som namn förekommit i Bellvik, nämligen Rudolf Östlund...

 

Ha en fortsatt bra måndagkväll, vi ses!

 

Gyllne morgon!

        

Hej då!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards