oskmar

Alla inlägg den 18 mars 2023

Av Elsa Mårtenzon - 18 mars 2023 17:04

 

7.56 i morse såg det ut så här...

  men hur länge till?   

 

Usch och fy!

  

Ja, inte hoppade jag jämnfota av glädje i morse när jag tittade ut, men nu är det kväll och snön är undanskuffad.

Anders hade bett Michael att fara hit och skotta för han är till fjälls i helgen.

Michael var här strax efter sju i morse och började sitt nästan fulla dagsverke. Inte bara för mig då utan för flera som behövde skottning och han har gjort ett fint jobb, inget slarv. Tack Michael!

Men handarbetet med spaden det gjorde jag själv och det tog sin runda tid, för jag fick bära spade för spade av sur snö över gården till den befintliga snödrivan, ihopskottad med hjullastare.

Och sedan biluslingen full med sur snö, som blir som betong när jag sopat ner den på backen, men skam den som ger sig.

 

 

Blä...

   

Och naturligtvis har det rasat från taken i omgångar, en omgång fick jag över mig, tur att den inte innehöll hela takets snö. Både ladugårdens tak och vedbodens tak kom i omgångar, vid ved boden hade Michael tagit det som gick med maskinen. Innan han åkte hem till Hoting kom han och hjälpte mig med de sista spadtagen från ladugårdstaket. Det såg väldigt lätt ut för honom, skillnad mot mina spadtag det. Jag har inte mätt snön som fallit sedan igår, men jag gissar närmare 2 dm.

Och nu kan jag meddela att det grumlat till sig på himlen igen och det börjar snöa igen - jättekul!

Efter en koll på stegräknaren med 8 500 steg och två och en halv timme med snöspaden och vedfraktandet, vill jag påstå att jag gjort rätt för mig i dag, nu tänker jag inte göra ett dugg mera i dag. Det blir många steg när man måste bära spade för spade med sur snö.

Just nu är det 2,5 plusgrader, det blåser friska vindar och det snöar, lite lätt.

När jag var ute på eftermiddan och hämtade veden så regnade det, bra då blåser inte snön hit och dit då.

 

Mörkt blå/grå himmel med en liten ljusglimt...

  

Dagens namn är: Edvard och Edmund, grattis till er!

 

Ha en fin fortsättning på lördagskvällen, på återseende!

 

Hej då!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards