oskmar

Alla inlägg den 22 mars 2023

Av Elsa Mårtenzon - 22 mars 2023 16:27

 

Inte särskilt upplyftande väder!

Men jag har nyss sett bilder från Ukraina och deras utsatthet från ryssarna och inser mer än väl att jag har ingen anledning att klaga.

  

Det har snöat hela dagen och med plusgrader, tills nu när det slog över till minusgrader. Det har inte kommit mängder med snö och på grund av tövädret har den väl sjunkit ihop också. Och hur mycket det än hade kommit hade inte jag kunnat göra något åt det.

    

Himlen är helgrå och det verkar som att det kommer mera alldeles strax.

Just nu är det 0,9 minusgrader och grå, gråare, gråast därovan.

 

Och nu en timme senare är det 3 grader kallt och skymning.

 

Jag har haltat runt här hela dagen i sakta mak, det frågade jag doktorn om igårkväll och det skulle jag göra sa han, men inte ute på snö och is, så jag tänker hålla mig inomhus och vara lydig. Och vila foten ibland fick jag också göra.

Ingrid kom hit till elvakaffet idag och hon fick gå upp till frysen och hämta fikabrödet själv. Hon hämtade också ner färdiglagad mat från frysen som jag ätit till middan, jag har haft tur i dag också och fått hjälp.

Jag tänker mig inte att gå i trappen på ett tag, ska göra som doktorn sa, det måste väl bli bäst så.

Ingrid har också varit till Dorotea i dag och då handlade hon åt mig, jättebra!

Tack för hjälpen!

 

Usel sikt över sjön en dag som denna...

      

 

Och nu har jag inte lust att skriva mera, jag har inget av vikt att skriva om, det känns ganska så tomt på innehåll.

    

 

Dagens namn är: Kennet och Kent, grattis till er!

 

Ha en bra fortsättning på onsdagkvällen, vi ses!

 

Sånt väder med "illanste" röd himmel önskar jag mig i morron, om det inte blir så får det nog duga ändå...

Hej då!

    

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards