oskmar

Alla inlägg den 30 mars 2023

Av Elsa Mårtenzon - 30 mars 2023 16:47

 

Sol i dag också, härligt!

    

En kall morron med strålande solsken, det var 27 minusgrader när jag kom ner i morse.

Under dagen sedan solen fått göra sig gällande har det inte varit många grader, 2-3 kallt. 

Just nu är det 3,3 minusgrader och solen strålar utan några hinder på himlen, klart ljusblå himmel så långt ögat når.

 

Haha, idag har jag kunnat göra min veckostädning igen, men varit försiktig med fotleden. Det gör ont men är inte oöverkomligt, lite får man väl tåla.

  

Har dessutom kunnat hämta veden i dag som det är ett par veckor sedan sist, ovanligt. Nu verkar det gå åt rätt håll i alla fall, om jag håller mig på mattan.

 

Nån har varit hit och kapat ner snödrivorna, men jag vet inte vem. Bra!

  Tack tack!

 

Ja, idag har det varit slutpläring när det gäller åtalet mot de unga flickorna för att ha mördat Tove. Åklagaren yrkar på 18 års fängelse för båda, håller med.

Jag tycker det känns vidrigt att två unga flickor kan gå så långt som till mord.

Men som i alla andra mordfall nekar de till mord, båda två.

   

 

Sol och blå himmel!

  

Nu på nyheterna fick jag höra att Putin är anmäld till internationella krigsdomstolen för krigsbrott. Bland annat för att han sett till att över 19 000 barn från Ukraina blivit tillfångnatagna och förda till Ryssland.

Det första andra land han reser till ska han kunna gripas och föras till domstolen i Haag, men vem tror på det? Det lät så vagt, han mutar in sig i alla möjliga och omöjliga länder nu, för att klara sina skurkdrag.

Nää, det räcker inte med ordet skurk, det finns inget riktigt, starkt nog för att uttrycka vad han gjort sig förtjänt av.

 

Dagens namn är: Holger och Holmfrid, grattis till er!

 

Ha en fortsatt bra torsdagkväll, vi ses!

 

Hej då och tack för ikväll!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards