oskmar

Alla inlägg den 31 mars 2023

Av Elsa Mårtenzon - 31 mars 2023 17:18

 

Läget just nu när klockan är nästan halv åtta på kvällen.

  

Så var det fredag igen då!

Veckorna går fort som bara den.

Det har varit perfekt väder även idag med sol och på eftermiddan plusgrader.

I morse vid sextiden var det 26 grader kallt och klar himmel. Under dagen har det varit en omväxlande himmel med moln i alla former och vackert.

Just nu är det 0,9 plusgrader och det har börjat blåsa ganska friskt. Det är rätt så mycket moln på himlen nu men solen skiner däremellan.

 

Solen skiner och molnen pryder himlen...

  

Nu två timmar senare har det blivit 9 minusgrader, men solen jobbar på ännu.

Jag tror att vinden avtagit en del nu.

 

Jag har inte gjort så mycket i dag heller, jag tar det lite pö om pö medan jag väntar på att foten blir okey.

Jag har bakat en långpannekaka i alla fall.

Hämtat ved har jag gjort också och lite småplock har jag sysslat med.

Tur jag är min egen arbetsgivare, ingen har råd att ha sånt folk anställda som inte åstadkommer mera på en hel dag.

 

Molntussarna svävar fritt i det blå!

      

 

Ingrid var hit på eftermiddan, sparkföret var perfekt, sa hon, lite stört av det framtinade gruset i solskent, men annars bra.

För övrigt har det varit lungt, förutom de sedvanliga telefonsamtalen som återkommer med jämna mellanrum, från Tunisien i dag och alla möjliga håll och dem HATAR jag. Jag svarar naturligtvis inte men de retar mig till max.

 

Och idag har Finland blivit godkända som NATO- medlemmar till fullo, det fattas bara några formaliteter som ska komma inom de närmaste dagarna. Finländerna är glada att det gått vägen för dem nu och utpressaren i Turkiet är väl också glad över sin framgång som utpressare.  

Och att han lyckades med att reta upp Ungerns Orban när de träffades för ett tag sedan, efter det ändrade sig Ungern när det gällde Sverige.

Ja, de är som tjuriga, jag vet inte vad.

  som tjuriga skitstövlar!

 

Dagens namn är: Ester och Noa, grattis till er!

 

Ester har som namn förekommit i Bellvik, hon hette Ester Östlund som ogift, sedan Ester Johansson.

 

Ha en riktigt fin och mysig fredagkväll, vi ses!

 

Hej då!   Nu är alla moln borta när klockan är halv åtta.

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards