oskmar

Alla inlägg den 12 mars 2023

Av Elsa Mårtenzon - 12 mars 2023 17:18

 

I morse tio minuter i sju, inga moln så långt ögat kan se!

      

Inte ett enda moln har jag sett på himlen idag.

Det var kallt i morse men så blev det en fin dag också, det var 23,4

minusgrader. 

Men va gör det när det blir en sån fin dag!

Fortfarande skiner solen över sjön och på holmarna, men den är nog nära nergång nu.

Just nu är det 7,5 grader kallt och mörkt ute, det är en timme senare så solen har gjort kväll.

 

Tio minuter i sju i morse och solen är uppstigen!

    

Jag har inte gjort ett dugg nytta i dag, mer än det jag måste göra för att det ska flyta på i sin gilla gång.

Och på söndagar ska man ju inte jobba, det blev ju bestämt för väldigt länge sedan att det skulle vara en vilodag.

Jag har inte sett några skoteråkare på sjön, trots det vackra vädret, de har nog utnyttjat vilodagen på rätt sätt kanske.

I går var då Michael ute på en skotertur, men hade inte tid att komma in och fika, så bråttom hade han.

 

Helt klar himmel hela dagen!

  

I dag ringde Kerstin och vi pratade länge och mycket. Det händer inte så ofta, men när det sker är det väldigt roligt. För mig kunde hon gärna få bo närmare så vi kunde sitta mitt emot varandra och prata över köksbordet, men det är lite långt avstånd för det.

För övrigt har det varit väldigt händelsefattigt på samtalsfronten och hälsa på fronten. Men alla har sitt att göra, jag har inte varit ute och hälsat på så mycket på den tiden jag var mera aktiv, tyckte aldrig att jag hade tid. 

      

Dagens namn är: Viktoria och Regina, grattis till er!

 

Ha en fin fortsättning på söndagens kväll, vi ses!

 

Nu har solen gjort sitt för den här dagen...

Hej då!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards