oskmar

Direktlänk till inlägg 26 januari 2020

Januari 2020 01 26 snö snö snö

Av Elsa Mårtenzon - 26 januari 2020 18:40

 

Nu. kan det få räcka ett tag, eller hur? Och blank is under snön, inte så bra...

 

 

 

Jag har klagat över regn och tö i omgångar här i flera veckor nu.

Men nu är det inte värt att jag klagar för nu fick jag så jag teg!

Det låg nog  25-30 cm nysnö här i morse, nu klarar jag mig ett bra tag.

Men ingen lär väl lyssna på mig för det, det kommer mera enligt YR.

Men det har inte snöat sedan mitt på dagen och det är ju skönt.

Just nu är det 7,7 grader kallt och det är jämtjockt på himlen.

 

Från morron var jag ute i två omgångar och skottade snö, den var ganska tung, åtminstone för mig,

Bara det som jag sopade av bilen blev en rejäl driva.

Som tur var fick jag hjälp av Michael och en traktor, han tog bort först så jag kunde flytta bilen, så drivan som kom från bilen den tog han sedan med traktorn.

Och märkligt nog verkar traktorn vara starkare än mig.  

 

Sedan jag var klar med snön och veden så har jag haft sällskap tills för en stund sedan. 

Först kom Anders och Michael, sedan kom Laila, de fikade och när de skulle fara då bytte Maria av dem.

När Maria och jag hade suttit och pratat ett bra tag då fick jag en ljus ide`.

 

Jag tog upp en älgkalvstek ur frysen i går kväll och hade planerat att göra rullader i dag.

Jag frågade Maria om vi inte kunde hjälpas åt att laga middan och att vi åt tillsammans, för Larsa hade sin jobbarhelg så hon var också ensam.

Det höll hon med mig om och vi hjälpte varandra att fixa middan.

Och det är ju märkligt att maten är mycket godare om man har sällskap när man äter, än om man äter ensam.

Det har jag stor erfarenhet av sedan jag blev ensam, nu äter jag för att överleva och så fort som möjligt kastar jag i mig litegrann för att det ska vara över så snabbt som det bara går. Det blev mycket trevligare i dag.

Tack för denna dagen Maria!

 

Fy så otäckt jag tycker det låter det jag hör om coronaviruset!

Än så länge finns det ingen spridning till andra länder än genom de som varit i Kina och kommit därifrån. 

Dödssiffran ökar och antalet sjuka ökar och nu tror de att det är stor risk att de smittar innan de vet om att de bär smittan, innan sjukdomen visar sig.

Den här mystiska köttmarknaden i Wuhan, där smittan började, är nu förbjuden.

Och varför i jessenamn måste de äta ormar och hundar och alla möjliga konstiga djur?

Någon klok gubbe sa nyss på nyheterna att det här kan få en väldigt stor spridning.

Fy så bedrövligt! Sluta åka kors och tvärs och dra hit all möjlig skit!

 

Dagen namn är: Bodil och Boel, grattis till er som bär de namnen!

 

Inte någon men dessa namn har bott i Bellvik.

 

Ha en bra fortsättning på söndagens kväll, vi ses!

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 28 april 16:19

  Klockan sju i morse anade jag solen bakom molntäcket!      Söndagen har haft aprilväder hela dagen, alla sorter. Snöfall, regn och solsken. I morse när jag tittade ut vid sextiden var det vitt på taken igen, men det försvann ganska snabbt...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 27 april 16:44

  Tråkväder i dag också...      Det är andra gången jag skriver här idag, fredagstexten blev en dag försenad, så går det är inte haspeln är på. Men inte mitt fel!      Det har varit grå himmel och snöskurar idag också, snöskurarna på mo...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 27 april 13:22

(Webbsidan har legat nere sedan igårkväll tills idag lördag, strax före klockan ett, då kom den tillbaka.)       Men nu kan vi det här vädret både utan och innan, dags att byta till lite soligare och roligare!          Vädret igår var lik...

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 25 april 15:58

  Det fanns en liten blå glipa i mitt på dagen, men den försvann illa kvickt igen.      Det var vitt på taken och på backen i morse igen, vintern håller i sig, men jag är beredd nu att säga, "Vinter adjö" nu. Det har varit plusgrader under ...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 24 april 16:46

  Så här ser det ut just nu när klockan är fem, något glesare mellan flingorna och mycket små flingor, de syns knappt.        Ja, inte var det så att jag jublade i morse när jag tittade ut genom fönstret. Snön låg vit på taken igen och det sn...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards