oskmar

Direktlänk till inlägg 29 januari 2020

Januari 2020 01 29 snöfall

Av Elsa Mårtenzon - 29 januari 2020 17:17

 

Vi fick vänta extra länge den här vintern. Men nu har vi rejäla snödrivor, rejält med snö i träden och snön lyser vit på taken.

Och det har inte töat och regnat på snart två veckor, tror jag att det är.

 

 

Det har snöat utan uppehåll i dag, men under natten hade det inte kommit så mycket.

Först var det regn var och varannan dag i flera veckor och nu snöar det varenda dag.

Ja, det är väl bara att ta emot det som kommer och se glad ut.

 

Just nu är det 8,5 grader kallt och det snöar fortfarande, det blåser och snön yr omkring litegrann dessutom.

 

I dag tycker jag att jag gjort rätt för saltet i gröten och lite socker på den också.

Jag började dagen med en veckostädning, när det var klart gick jag ut och sopade fram bilen, samt skottade ett bra tag, det som jag inte gjorde i går, på grund av att jag var borta större delen av dagen.

Hämtade ingen ved i går, men det har jag gjort i dag. Jag har nog andats frisk luft ett par timmar i dag och det är ju hälsosamt.


Till middag i dag gjorde jag älgkskav på älgkalv och det var mört och gott, det räcker nog till två portioner till, mina portioner är inte överdrivet stora.

 

När jag höll på diska efter middan kom Ingrid hit och hälsade på och strax efter kom Laila en sväng.

Det var i stort sett min onsdag och nu tänker jag bara motionera strykjärnet litegran, sedan gör jag kväll och inväntar en ny dag i morron.

 

I dag har Trumps och Nethanyaos så kallade fredsuppgörelse diskuterats i omgångar och det är nog i stort sett bara de här två herrarna som är belåten med den.

Det passade dem perfekt nu när båda är aktuella inför var sin rättsprocess.

Det ene inför pågående riksrätt i USA och den andre för korruptionsanklagelser i Israel. 

De vill få folkets intresse bort från sina ojusta eskapader.

Dessutom har båda ett val framför sig och de hoppas kunna rida på "framgångar" av en fredsprocess i valen.

Som ingen tycks tro på. Ja, vi får se hur det hela utvecklar sig.

 

Dagens namn är: Diana, grattis till dig som heter så!

 

I Bellvik har det inte bott någon med det namnet.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 28 april 16:19

  Klockan sju i morse anade jag solen bakom molntäcket!      Söndagen har haft aprilväder hela dagen, alla sorter. Snöfall, regn och solsken. I morse när jag tittade ut vid sextiden var det vitt på taken igen, men det försvann ganska snabbt...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 27 april 16:44

  Tråkväder i dag också...      Det är andra gången jag skriver här idag, fredagstexten blev en dag försenad, så går det är inte haspeln är på. Men inte mitt fel!      Det har varit grå himmel och snöskurar idag också, snöskurarna på mo...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 27 april 13:22

(Webbsidan har legat nere sedan igårkväll tills idag lördag, strax före klockan ett, då kom den tillbaka.)       Men nu kan vi det här vädret både utan och innan, dags att byta till lite soligare och roligare!          Vädret igår var lik...

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 25 april 15:58

  Det fanns en liten blå glipa i mitt på dagen, men den försvann illa kvickt igen.      Det var vitt på taken och på backen i morse igen, vintern håller i sig, men jag är beredd nu att säga, "Vinter adjö" nu. Det har varit plusgrader under ...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 24 april 16:46

  Så här ser det ut just nu när klockan är fem, något glesare mellan flingorna och mycket små flingor, de syns knappt.        Ja, inte var det så att jag jublade i morse när jag tittade ut genom fönstret. Snön låg vit på taken igen och det sn...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards