oskmar

Direktlänk till inlägg 26 juli 2020

Juli 2020 07 26 toppenväder

Av Elsa Mårtenzon - 26 juli 2020 17:46

 

Fingret slant iväg och det blev fel bild, men det får jag bjuda på...

Huset är på väg att stjälpa, lutande tornet i Pisa.

Ja, det är ingen mästerfotograf som hanterat kameran, det är bara jag.

 

 

I dag ska jag inte klaga på vädret, det har enligt mig varit perfekt.

Från tidig morron var det spegelblankt på sjön och helt molnfri himmel, det såg verkligen lovande ut.

Visserligen kom det moln så småningom under dagen och det började blåsa på sjön, men det gjorde ingenting för det var varmt och skönt i luften. Molnen har inte varit i vägen för solen på hela dagen, bara nu sedan det blev kväll.

Just nu är det 19,5 grader varmt och mycket moln därovan, vinden är måttlig och kommer från sydost.

 

Jag gjorde mig klar för att gå ut och klippa gräs så fort som möjligt i morse. Men det var lättare sagt än gjort, det blev många kringelkrokar innan jag kom igång.

Jag köpte en ny bensindunk förra veckan, men det visade sig att jag gick bet på att öppna den.

Då körde jag till Knackaitorpet och bad Laila hjälpa mig, men hon gick också bet.

Som tur var fanns Michael hemma på Näsudden och han kunde öppna den, men lätt var det inte.

Jag körde hem efter en annan dunk och Michael fyllde över i den, vi insåg att jag skulle inte kunna öppna denna dunk när jag kom hem. Den ska de få tillbaka på OK, jag har ingen nytta av den.

 

Vilken tur att jag hunnit klippa en hel del idag för i morron är det regn igen, fy!

 

Ganska sent i gårkväll bultade det på köksfönstret, för jag hade låst dörren.

Det var Michael som kom och hade med sig två museibesökare. Och de var så trevliga så det gjorde absolut ingenting att kvällen var sen och att jag missade alla nyheterna under kvällen.

De har stuga i Tåsjö men var från södra Sverige, var missade jag. Michael hade varit där med Anders grävare och gjort ett grävjobb, de höll på att bygga där.

Michael tyckte nog också att de var trevliga och hade bjudit hem dem på mat i gårkväll.

Sedan kom de alltså hit till mig och fick en genomgång om forna tiders självhushållning, från 1700- 1800- och första halvan av 1900-talet och tills i stort sett början av 2000-talet.

 

I dag har ingen varit hit, men Björn ringde i morse, så honom har jag pratat med.

 

Dagens namn är: Jesper, grattis till er som heter så!

 

Ha en riktigt bra söndagkväll, vi ses!

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 27 april 16:44

  Tråkväder i dag också...      Det är andra gången jag skriver här idag, fredagstexten blev en dag försenad, så går det är inte haspeln är på. Men inte mitt fel!      Det har varit grå himmel och snöskurar idag också, snöskurarna på mo...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 27 april 13:22

(Webbsidan har legat nere sedan igårkväll tills idag lördag, strax före klockan ett, då kom den tillbaka.)       Men nu kan vi det här vädret både utan och innan, dags att byta till lite soligare och roligare!          Vädret igår var lik...

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 25 april 15:58

  Det fanns en liten blå glipa i mitt på dagen, men den försvann illa kvickt igen.      Det var vitt på taken och på backen i morse igen, vintern håller i sig, men jag är beredd nu att säga, "Vinter adjö" nu. Det har varit plusgrader under ...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 24 april 16:46

  Så här ser det ut just nu när klockan är fem, något glesare mellan flingorna och mycket små flingor, de syns knappt.        Ja, inte var det så att jag jublade i morse när jag tittade ut genom fönstret. Snön låg vit på taken igen och det sn...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 23 april 16:23

  Halv tio igårkväll var det klar himmel och fullmåne, annat är det nu när det snöar hej vilt.      Burr va kallt det är! Det var 8 grader kallt halv tolv igårkväll och kallt i morse så klart. Det har varit kallblås´n i dag också och inte p...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards