oskmar

Alla inlägg den 11 april 2020

Av Elsa Mårtenzon - 11 april 2020 18:49

 

Som vanligt intog jag min måltid alldeles för mig själv och förökte bli klar så fort som möjligt...

 

 

Tidigt i morse och fram till tiotiden, eller elvatiden var det klar himmel och solsken. Sedan smög sig molnen på allt eftersom. 

Under dagen sedan har det växlat mellan moln och sol. Men det har inte blåst i alla fall och det har varit plusgrader.

Just nu är det 0,8 plusgrader och närmast vindstilla ser det ut som, men mest bara moln därovan.

 

Nu tycker jag att bloggplatsens admin får skärpa till sig, det är för mycket krångel. Jag har försökt flera gånger nu sista timmen att komma in och skriva, men fått svaret:

Sidan kan inte nås.

Så har det varit i många kvällar nu och ibland när jag skrivit nästan allt klart så försvinner allt och det står samma sak.

Räkneverket för besökstatistiken är rena skämtet numera. En kväll t ex förra veckan när jag hade 100 besökare på kvällen, men dagen efter var det bara 14 stycken som flyttats över till "sluträkningen".

Nu såg jag att det var en som hade klagat, men det hjälper föga för det händer inget till det bättre i alla fall och på mail svarar de inte. DÅLIGT!

 

I dag har jag faktiskt haft besök, stått öga mot öga med två personer. Det var Ingrid och Nils Gunnar som var hit, jag stod uppe på bron och de stod nere på marken en par meter ifrån mig. Vi pratade tills det blev lite för kallt och sedan åkte de hem igen.

Nog är det andra tider nu minsann, tider som man inte trodde skulle komma. Vi har i så många år levt så skyddade att man nog trott att så skulle det vara för evigt.

Nu är vi smått chockade över den ordning som råder, men vi följer den och önskar att andra gör så också.

Då kanske vi har en chans att så småningom komma tillbaka till det som varit förut.

 

De som jag pratade med igår via telefon tyckte att det gick åt lite pengar nu när vi bara höll oss hemma.

Jag sa då, men vad har vi för glädje av det när vi inte har någon möjlighet att använda dem och det höll de med om?

 

I dag har jag pratat med Gunnel per telefon och ingen fler.

 

I USA grävs det nu massgravar, de gräver djupa diken där de sänker ner enkla trälådor med dem som dött i corona.

Det hinns inte med något annat, det dör för många samtidigt. Kusligt!

I Ryssland har de blivit tvungna att erkänna att dödsoffren fördubblats i Moskva sedan igår.

Ja, vad blir slutresultatet av detta?

Det frågor sig nog många, utom dem som till att börja med försökte eller försöker förringa tills de står där mitt i förödelsen. De tiger väl helst då eller låtsas väl inte om att de hade fel.

 

Dagens namn är: Ulf och Ylva, grattis till er som heter så!

 

Hoppas att du har haft en bra påskafton och får en fin fortsättning på den, vi ses!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards