oskmar

Alla inlägg den 9 april 2020

Av Elsa Mårtenzon - 9 april 2020 17:26

 

GLAD PÅSK i solskenet!

 

 

Hej igen!

Det fanns inte ett enda moln på himlen i morse till att börja med. Så småningom kom de och det har varit växlande molnighet med mycket solsken hela dagen.

Det har varit omkring 7-8 plusgrader under dagen, men blåst lite väl mycket.

Men det tar på snön, när jag var ute och gick var det som att gå i skum istället för is och snö. Den här veckan har gjort mycket på snödjupet, snön har sjunkit ihop en hel del.

Just nu är det 2,8 plusgrader i skuggan och himlen är nästan helblå. Blåsten fortsätter ännu.

Nu 1, 5 timmar senare blåser det ännu hårdare.

 

Som vanligt i den tid som nu är så har jag inte sett till en enda levande själ i dag.

Det känns inte som att jag behöver någon kurator eller dylikt ändå. Tur att jag är van, det gäller att göra den bästa av den tid man har till förfogande och inte sätta sig och tycka synd om sig själv.

Jag har pratat med Gunnel och Björn per telefon i alla fall.

 

För övrigt så har jag "mina trogna vänner" TV:n och radion och det har gett mig en del av dagens tidsfördriv och sällskap.

Och så har jag försökt att fixa mig lite ätbart och varit ut på en promenad. Promenaden var jättehärlig, otur att mina alla utemöbler är inlåsta bakom snöraset från stallstaket. Där sitter de säkert länge än.

 

Annars hade jag kunnat ordna en uteservering där vi sitter glest ute i friska luften.

Det är det som de inte klarar av riktigt i Stockholm utan har fått uppläxning i dag. Om de inte skärper sig kan det hända att restaurangerna i fråga stängs.

Så kan det gå det om man är olydig. 

Inte annat än rätt tycker jag, tänk vad det kommer kosta allt det som händer nu.

I gårkväll såg jag ett inslag på TV från en djurmarknad i Wuhan i Kina där detta elände började.

Så otäckt äckligt som det såg ut på den marknaden, det trodde jag inte fanns, fy!

Och detta har kostat massor av människoliv, en världsekonomi i fullt kaos m m. Och än har vi inte sett slutet, tyvärr.

 

Dagens namn är: Otto och Ottilia, grattis till er som heter så!

 

Ha en riktigt fin och bra Skärtorsdagskväll, vi ses och hej då!

 

GLAD PÅSK!

 

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards