oskmar

Alla inlägg den 18 april 2020

Av Elsa Mårtenzon - 18 april 2020 16:42

 

Det här är ungefär så långt som våren kommit hos mig, inte sååå värst, eller?

 

 

En blåsig dag till i mängden!

När jag kom ner i morse från sovrummet kollade jag det första jag gjorde -om det blåste i dag också.

Nää, det gjorde inte det, va bra hann jag tänka.

Men redan vid min andra mugg te, klockan åtta,  svajade träden hej vilt igen. Så kort var den glädjen.

Solen sken från en klar himmel tidigt på morron, men det ändrade sig också och det har varit mycket moln under dagen, med solsken ibland.

Just nu är det 8,5 plusgrader och solen skiner mellan molnen.

 

En ganska händelsefattig dag, alla håller sig hemma och det knackar aldrig på dörren.

Hur länge ska det hålla på tro? Ja, det kan nog ta månader innan det är fritt fram igen.

 

Jag har inte gjort så mycket nytta i dag heller, lite småstök och så gjorde jag glöhyppen på förmiddan.

Lagat min middagsmat och diskat ett par gånger. Jag sliter inte på min diskmaskin utan diskar för hand. Det är så lite disk för det mesta så det tar flera dagar att fylla den och då går det snabbare att ta det för hand.

 

Jag var ut på en promenad och trodde att i dag skulle jag kunna gå med vanliga skor för det var nog inte halkigt. Men jag gick några steg och vände om och tog sparken ändå, det var säkrare, ganska slirigt kände jag.

 

Nyss har jag pratat med Gunnel, hon är ganska less på Umeå vid det här laget. Det kan jag förstå, jag har provat det själv och till slut vill man bara en sak, att få fara hem.

Det är tur att hon har eget rum i alla fall, när jag låg i Lycksele efter operation i Umeå låg jag på en fyra-sal.

Det var inte så roligt, dels orkade jag inte med ett sällskap som ville prata och prata och prata. Och på kvällstid hade de hela släkten på besök.

Ojoj, vad tröttsamt det var för en nyopererad hjärna!

 

Dagens namn är: Valdemar och Volmar, grattis till er som heter så!

 

I Nybäcken fanns det en med namnet Valdemar Engqvist, han var född i Nybäcken, men han och familjen flyttade till Tåsjö.

 

När jag var barn hade jag en brevkompis, hon hade en bror som hette Valdemar. Jösses vad jag tyckte att han hade ett gammeldags namn. Jag undrar om det namnet har kommit tillbaka och är inne igen?

 

Ha en fin lördagkväll, vi ses och hej då!

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards