oskmar

Alla inlägg den 15 april 2020

Av Elsa Mårtenzon - 15 april 2020 16:28

  Det fick bli pyttipanna i dag för att jag skulle bli kvitt påskskinkan...

 

 

I morse var det sol och klar himmel, en stund i alla fall.

Under dagen har det varit grå himmel och väldigt grå utsikt.

Just nu är det 5,5 plusgrader och lika grå himmel, om inte ännu gråare.

Inte så mycket till blåst i dag och det är ju skönt.

 

I dag har Kerstin ringt och Gunnel och Maria. Annars har det varit lugnt hela dagen.

I dag är det fyra veckor sedan jag var till Dorotea, det längsta jag varit under de här veckorna är upp till brevlådan.

Men jag har inte fått "lappsjuka", det går bra.

 

Nu är Trump ute och far igen! Nu ska han dra in USA:s bidrag till WHO, han tycker att de inte skött sitt uppdrag tillfredsställande. (Men det gör ju Trump haha)

Det är det som diskuteras just nu på på P1. Men ingen håller med Trump.

Gisecki säger att WHO verkligen gjorde vad som de kunde och så fort som möjligt informerades om pandemin.

Men Kina försökte ju, som vanligt, hålla det hemligt i början och dessutom fängslades läkaren som talade om sannigen. Den läkaren fick ju sätta sitt liv på spel och dog, av smittan.

Men finns det ingenting att göra åt Trump?!

Han ljuger hejdlöst och kommer med än det ena och än det andra, som är direkt farligt.

I går när han visade filmen där han skröt om sig själv blev han f----- ad och skällde ut en kvinna från pressen som ställde frågor som var ifrågasättande mot honom.

Vore jag republikan och stod där bakom honom skulle jag skämmas som en hund.

Han kan inte vara rätt på en enda fläck. 

Han har "glömt" hur han förnekade coronapandemin och bara för ett par veckor sedan ville öppna alla kyrkor till påsk. Nu när allvaret har gått upp förhonom, när det grävs massgravar i New York- då måste han ha en syndabock.

Då fick det bli WHO den här gången. HUVVA!

 

Jag hoppas av hela mitt hjärta att det visar sig så småningom, att Sveriges strategi visar sig vara den rätta när det gäller covid-19!

Jag vill kunna lita på de som är utbildade och inte lyssna på dem som tror sig veta allt- utan att ha den utbildning som krävs.

 

I dag har en Vår- Kris- Corona-budget presenterats. En historisk sådan!

 

Dagens namn är: Olivia och Oliver, grattis till er som bär dessa namn!

 

Ha en fortsatt bra onsdagkväll, vi ses!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards