oskmar

Alla inlägg den 5 april 2020

Av Elsa Mårtenzon - 5 april 2020 17:08

 

Så här ser det ut just nu på himlen ovanför bagarstugan...

 

 

Dagens väder har varit blandat med sol och moln, som är det vanliga i april månad.

Det var en vacker himmel i natt med stjärnor och måne på plats därovan.

I morse var det 17 grader kallt som mest, under dagen betydligt färre kalla grader, tack vare solsken.

På eftermiddan har det varit lite snålare med sol, desto rikligare från tidig morron och framöver.

Just nu är det 2 plusgrader samt en del moln, men även sol ibland.

 

Jag var ut på en promenad i en timme efter städningen, men då hade solen inte stor chans att skina, det hade blivit för mycket moln. Men det var skönt ändå.

 

Nu får jag se om internet håller denna kväll, nu tycker jag att det varit lite väl mycket av det slaget ett tag. Särskilt snopet är det när jag skrivit klart och det är bara bilden som fattas. Jag klickade på spara och vips så var allt borta och jag upplystes om att sidan inte kan nås.

Jag försökte hela kvällen och sista gången när klockan var halv elva, då fanns det uppkoppling. Men då hade jag tappat lusten att fylla på resten av texten till de få rader som jag sparat tidigt på kvällen och som fanns kvar.

 

I dag har jag gjort en påskstädning av vardagsrummet. Joo, det blir dammigt fast jag är helt själv också!

Det blir lite roligare också om man byter dukar och möblerar om lite saker. Dessutom doftar såpan så friskt och rent när det är klart.

Jag ska fortsätta i morron, lite påsk måste jag ha i min ensamhet.

Det blir svårare att komma på vad jag ska äta i påsk, jag har ingen matlust alls och kan inte komma på vad jag ska äta. Tråkigt att ingenting är gott. Jag lever inte för att äta utan äter enbart för att överleva.

Jag läser recept men känner ingen längtan efter det jag ser på bilderna.

 

Det är lugnare med presskonferenser på helgen, men på radions P1 håller de informationen i gång.

Det har inte varit särskilt uppmuntrande det jag hört.

Men jag tycker att det är fruktansvärt att vårdpersonal ska behöva vädja om förståelse från allmänheten. De är verkligen hjältar i sin gärning nu,

De vädjar om att folk inte ska fara ut på resor i Sverige under påsken, De håller på att tröttna och det förstår jag mycket väl.

Men, de som absolut "måste" ut på resor, tror de att det här är sista påsken i deras liv?

Det kommer ju flera, ytterligare ett bevis på hur bortskämda vi är.

I morse hörde jag på TV:n om anhöriga som tränger sig in på äldreboenden, trots förbud, för att hälsa på sina föräldrar, hur genomtänkt är det?

Det kanske kostar den föräldern livet, eller någon annas liv, eller flera liv?

Jag tror att de föräldrarna överlever om de inte får besök under några veckor. Men kanske dör om de får besök.

Tänk er för ni som måste absolut leva det liv ni vant er med under alla år! Det kan stå oss dyrt i slutänden, mer än nödvändigt.

 

Dagens namn är: Irene och Irja, grattis till er så heter så!

 

Ha en fin fortsättning på söndagens kväll, vi ses och hej då!


Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards