oskmar

Alla inlägg den 26 april 2020

Av Elsa Mårtenzon - 26 april 2020 17:18

 

Ja, jag har ätit mig mätt i dag också i min ensamhet, vore roligare om man hade sällskap. Men det går bra ändå...

 

 

Det blev ingen riktig solskensdag den här heller!

Visst har den tittat fram då och då, men inte så länge åt gången. Det har blåst kallt därtill.

Jag kan inte se att snön har rört sig på två dagar nu, den tinar inte tydligt, om något alls såna här dagar och med minusgrader på nätterna.

Just nu är det 4,3 plusgrader och en fortsatt helgrå himmel.

 

Jag var ut och promenerade mitt på dagen, men jag frös in ganska snart, det blev enligt stegmätaren inte mer än dryga kilometern, det berodde på vädret.

 

Det har varit en dag utan något levande sällskap, förutom Malin och LG som kom förbi, LG sa, att de skulle se om jag levde.

Och det såg de att jag gjorde, på grund av coronaeländet gick de ju inte in, jag stod på bron och de satt i bilen med nervevade rutor. Vi pratade tills jag frös och då åkte de hem. 

Tim och Freja var inte med dumt nog, jag har inte sett eller träffat dem sedan Tims födelsedag i början på februari.

Ja, jag har pratat med Gunnel på telefon också.

 

I dag har vi fått veta att författaren P O Enqvist avlidit, född i Västerbottens inland. En framgångsrik och omtyckt författare som hyllats under dagen för sitt författarskap.

Nu har jag hört på en intervju i radion med honom där han själv berättar om sitt författarskap och sitt alkoholberoende, det beroendet blev för honom ett stort problem.

På grund av de svårigheter som det innebar försökte han att ta sitt liv för att komma ifrån giftet som var en börda och ett helvete.

Han som var en så framgångsrik författare skulle mått bra mycket bättre om han inte blivit fast i det giftet. Som han kände som ett svek och kände skam för.

Han fick den ena utmärkelsen efter den andra och var mycket omtyckt som författare och människa.

 

Trump har nu bestämt sig för att han inte ska genomföra sina pressträffar dagligen som han gjort sista tiden.

Endera har han upptäckt att han bara förstör för sig själv och valet i november, han kanske ser makten glida ur sina händer, enligt op-siffrorna sista tiden. Eller har han blivit förbjuden av någon modig i hans gäng, som är rädd för att demokraterna ska ta hem segern i valet. Republikanerna vill ju naturligtvis sitta kvar vid makten, trots den hopplöse presidenten som de "lyder", under.

 

Dagens namn är: Teresia och Terese, grattis till er som heter så!

Det ena namnet har förkommit i Bellvik, nämligen Teresia Wiklund, född 1904 i Bellvik, dotter till Lasse och Ida Wiklund.

Teresia var en av alla unga flickor i Bellvik som reste till Stockholm i sin tidiga ungdom, där gifte hon sig och fick två barn och blev kvar där hela livet.

Jag vet inte att jag hörde talas om att hon var hem till Bellvik ens, jag har inte sett henne i alla fall.

 

Ha en fin söndagkväll, vi ses och hej då!  

 

  

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards