oskmar

Alla inlägg den 21 april 2020

Av Elsa Mårtenzon - 21 april 2020 16:31

 

Inte ens ett så här stort moln har det varit i dag, men sol hela dagen!

 

 

Men vilket kalasväder det varit i dag!

Inga moln som skymt solen en enda minut och omkring 13-14 grader varmt i skuggan, nästan vindstilla dessutom. Såna dagar vill jag ha många av.

Snödjupet sjunker och rinner bort, det är bra det, men omöjligt att vara ute och motionera. Det är geggigt och fläckar med upplöst is där det är halt att ha stövlar och för geggigt för vanliga skor på andra fläckar.

Nu får det gå fort så att jag kan röra mig fritt, det önskar jag mig från vädergudarna.

Tack vare att Johan var hit och snödikte för ett par veckor sedan har vägen torkat upp bra och fort upp till landsvägen.

Men inte i skogsdungen som heter Granholmen, fast det inte finns några granar där, där är det blött fortfarande. Han gjorde en rejäl snödikning Johan!

Just nu är det 11 grader varmt och soligt, himlen är klarblå med ett smalt molnstreck över taket på museet.

 

I dag har jag varit till Dorotea, första gången på sex veckor. I dag var det tvunget eftersom jag skulle på sjukstugan och ta prover, som nu ska ske var sjätte vecka i stället för var fjärde som tidigare.

Det var ingen trängsel någonstans, igår beställde jag tid till klockan 11, det har de börjat med nu för att det inte ska sitta folk i väntrummet. Och på en gång fick jag komma in, ingen väntan alls och jag satt i bilen igen efter en kvart. Snabbt och smidigt.

 

Vägen till Dorotea hade faktiskt torkat upp bra nu. Men det var inte lätt att parera alla gropar, det är miljoner av dem på hela vägens bredd. Den vägen skulle de få prova de som klagar över dålig asfaltväg.

 

Jag tankade bilen innan jag åkte hem och det var länge sedan bensinen kostat så lite som nu.

I morse sa de på nyheterna, att oljeländer nu får betala för att bli kvitt den olja de pumpar upp. Men det märktes inte på OK i Dorotea, men billigt ändå.

 

Trump ska slå till och köpa 75 miljoner fat olja, tvittrade han.

Så mycket ska inte jag köpa.  

 

I dag hann jag faktiskt sitta ute en stund i solen, så skönt det var!

Men, fick nyss reda på att det här vädret gäller inte framöver, på fredag kommer en kallfront från norr. Jaha så var det med den glädjen! 

Kunde vara mycket värre, så klaga inte Elsa!

 

Dagens namn är: Anneli och Annika, grattis till er som heter så!

 

Ha en solig och fin tisdagkväll, vi ses!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards