oskmar

Alla inlägg den 8 april 2020

Av Elsa Mårtenzon - 8 april 2020 16:39

 

Gråväder idag, önskar mig bättre tills i morron. Men det syns inte så när jag tittar på väderrapporten på 4:an.

 

 

Inte så mycket sol idag, bara ibland. Det har varit plusgrader och gården är full med blank is med vatten på.

Igårkväll var det fullmåne, men det var liiite dis i vägen.

Just nu är det 3,4 plusgrader och grå himmel.

Det är nog inget bra skoterföre på sjön vad jag kan se. Det är nog en hel del vatten på den, det brukar inte vara bra för skoterfärder.

 

Det har varit en lugn dag, men jag fick ett inte så glatt meddelande på telefonen på eftermiddan, som drog mig ner i diket direkt.

Men jag knäpper mina händer och fortsätter hålla mina tummar och tror och hoppas på att det ska gå bra.

 

Trump har uttryckt sin oro över Sverige igen, det är mycket illa för Sverige när det gäller covid- 19, sa han.

Men i USA hade han sett till att göra allt rätt så de är i ett bra läge, enligt han.

 

Jag såg på hans pressträff i morse och pressen och de som var där såg ut som åskmoln hela högen. Det måste vara pinsamt att lyssna på hans utsagor.

I går skulle han ju ordna så att Boris Johnson i England blev botad också, bland annat ordinerade han Boris Johnson den medicin de använder mot malaria.

Men läkare i England tackade nej till hans hjälpsamhet.

Ja, han har ju också kommit på alldeles själv, att de ska överväga att dra in de pengar USA betalar till VHO, de gynnar bara Kina, enligt Trump.

Hur i fridens namn kan någon bara tro på denne pajas?  

 

Jag skulle baka litegrann på eftermiddan, men jag tappade totalt lusten, jag får se om den återkommer i morron?

 

Nyss fick jag en påskblomma, överlämnad ute på bron.Tusen tack!

 

Dagens namn är: Nadja och Tanja, grattis till er som bär dessa namn!

 

Ha en bra onsdagkväll, vi ses!

 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards