oskmar

Alla inlägg den 1 april 2020

Av Elsa Mårtenzon - 1 april 2020 18:48

 

Fin soluppgång...

 

 

Precis som i går var det en klar och vacker morron i dag också.

Mitt på dagen kom molnen, precis som igår.

Det var minusgrader under natten och i morse, under dagen har det var på plus.

Nu är det ännu mer halkigt ute, det hjälper knappt med broddskor och spark längre, så blir det när det är kall natt och sol och plusgrader under dagen.

Just nu är det 1,5 plusgrader, grå himmel och lite snöflingor fladdrar i luften. Men

blåsten har slutat i alla fall.

 

Nu ett par timmar senare är det 0,9 minusgrader och mörkt.

 

Ja, det har varit många presskonferenser i dag också och jag kan inte låta bli att titta på dem.

Men nu är det nästan så att jag skäms över hur lite jag uträttar på dagarna.

Men jag suger åt mig all information jag kan få och vill gärna ha mera.

Jag är nog aningen nördig när det gäller det.


När jag fick mitt besked om min allvarliga sjukdom för nästan fyra år sedan av läkaren, var min första kommentar, men och jag som vill veta så mycket mera om politiken och vad som händer i världen.

Det var min första tanke, på riktigt. Jag har haft tur för jag har fått veta så mycket mera sedan dess. Och jag är tacksam för varje dag som går att jag hänger med.

Det är ju inte ofta man får höra glädjande nyheter, tvärtom. Men jag vill veta vad som händer, alltid lär man sig något nytt.

Åtminstone lär man sig att ännu mera uppskatta det man har och att man haft det så bra.

 

Dagens namn är: Harald och Hervor, grattis till er som heter så!!

 

Det har funnits en i Bellvik med namnet Harald Backlund, född 1925 i Hallviken Jämtland, kom till Bellvik som  4- åring med sin mor Frida Mikaelsson Moberg, född 1903 i  Mårdsjön Dorotea.

 

Ha en fin onsdagskväll vi ses!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards