oskmar

Alla inlägg den 24 april 2020

Av Elsa Mårtenzon - 24 april 2020 20:22

 

Jag valde det lilla rosa molnet ovanför ladugårdstaket...

 

 

Hej igen!

Men nu tror jag väl att internet har fått corona också, jag saknar uppkoppling alltför ofta nu, som ikväll, igen.

I dag har det inte varit sol och värme precis, mycket moln och mycket grå himmel i stället, det blev dagens melodi.

Inte förrän ikväll kom solen som en gudabenådad välsignelse. Ja, det var stora ord, men solen lyfter!

Det var minusgrader även den gångna natten, synd för det stoppar våren.

 

Men, så blev det kväll på den femte dagen och då är himlen vacker som en tavla, nästan helt utan moln. De få som ståtar därovan är i fantasifulla modeller och går i rosa och klarblåa nyanser, tjusigt.

Just nu är det 2,3 plusgrader, inte mycket men klockan är nio på kvällen.

Kvällsolen har belyst tallstammarna vid skogskanten så de har glänst som riktigt

guld - tills för en stund sedan.

 

I dag har jag gjort någonting riktigt efterlängtat! Men det är en hemlighet, så mer säger jag inte.

 

Dagens namn är: Vega, grattis till dig som heter Vega!

 

Ha en riktigt fin fortsättning på fredagens kväll, vi ses och hej då!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards