oskmar

Alla inlägg den 10 april 2020

Av Elsa Mårtenzon - 10 april 2020 17:41

 

Jag fick äta mig mätt den här dagen också. Fy fasen va bra man har det, jag har tak över huvudet och mat varje dag. I Sverige har vi det bäst!

 

 

Ja, det var denna långfredag och inte blev den särskilt lång, tycker jag.

Men jag har ju inte behövt uppleva den fastspikad på ett kors heller, då skulle den nog blivit lång.

Vädret i dag har varit alltför blåsigt, det är inte särskilt njutbart när blåsten viner om öronen när man går ut.

Men det hade kunnat vara värre, onödigt klagomål igen.

Det har varit växlande molnighet hela dagen och plusgrader. Under natten var det ett par minusgrader och lite "vitt puder" hade fallit på marken, nu är det borta.

Just nu är det 0,6 plusgrader och fullt solsken, mellan molnen. Blåsten håller i sig.

 

I dag har det varit folk på Käringholmen större delen av dagen.

Men jag tror inte det är så lyckat underlag att köra skoter på, de kör sakta och försiktigt.

Det kanske är både is och blött, men det har väl ingen brådska, de är ju påsklediga.

Nu har de gjort kväll och åkt därifrån.

Men det är en himla skillnad nu och som det var förr om åren, då var det kö till Käringholmen på helgerna. Då brukade Göte köra dit och göra eld tidigt för att det skulle finnas plats för oss när vi var klara att fara dit. Det kunde vara flera familjer som var där under dagarna.

Men inte nu längre, Käringholmen har nog blivit omodern, eller är det ingen status att sola på Käringholmen längre?  

 

De som förgyllt min långfredag är Nils Bertil, Mary och Gunnel.

Först ringde Nils Bertil, min kusin som bor i Långsele.

Sedan ringde Mary som bor i Stockholm.

Efter det ringde jag Gunnel som befinner sig i Umeå för närvarande.

 

Sedan har det varit jag och blåsvädret, men bättre än inget alls, tycker jag i alla fall.

 

EU-länderna kom överens i gårkväll om ett gigantiskt krispaket till EU:s medlemsländer som stöd i coronakrisens spår.

Oförståeligt mycket pengar, som kan sökas som lån med låg ränta för att komma igång igen efter allt som raseras och som kommer att sätt sina spår i alla EU- länder.

 

Nu snöar det för fullt, på tvären, stora lapphandskar. Tur man får vara inomhus och inte tillhör de hemlösas skara!

 

Dagens namn är: Ingvar och Ingvor, grattis till er som bär de namnen!

 

En Ingvor som har anknytning till Bellvik är Ivan Wallins fru, Ivan son till Amandus och Bojan. De har sommarstuga i Bellvik och brukar väl komma någon gång på sommaren till Bellvik, inte lika ofta numera, tror jag.

Jag vet att de brukar läsa min blogg, sägs det, så jag säger grattis på namnsdagen Ingvor! Och hej till Ivan!

 

Ha en fin avslutning på långfredagens kväll, vi ses och hej då!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards