oskmar

Alla inlägg den 3 april 2020

Av Elsa Mårtenzon - 3 april 2020 17:55

 

Jag fick så jag teg...

 

 

Betydligt bättre väder nu än i gårkväll!

Den här tiden i gårkväll vräkte snön ner och det kom omkring 1 dm medan jag skrev på bloggen. Sent på kvällen var Michael hit och körde upp ett spår, men det var sursnö så slungan slog igen och det blev bara halvgjort.

Det var inte utan att jag gruvade mig för att titta ut i morse. Det snöade fortfarande men inte så våldsamt.

Det låg ca 2,5 dm på backen så jag hade inte orkat flytta den särskilt långt.

Som tur var hade Anders skickat hit en av sina anställda som kom och körde bort mängderna vid tiotiden på morron. Jag var ut och "grävde" fram bilen så jag fick också skottat där den stod.

 Det finns kvar tills i morron också, men det tar jag då.

Anders är antagligen borta och har kanske varit det under veckan. Tur att han skickade hit John.

Just nu är det hur grant som helst ute, solen skiner och det är lite lätta moln här och där. Termometern visar 2,4 minusgrader, precis lagom.

 

Det kommer krispaket varje dag numera, idag ett till på kulturområdet.

Ja, det lär nog behövas, de har nog inga undanstoppade miljarder som de gömt undan för skatteverket.

Jag läste igårkväll om tre gubbar av den sorten som vill få hjälp med sina företag av skattebetalarna på grund av innevarande kris.

De tycker ändå att de är i sin fulla rätt att plocka ut miljoner i aktieutdelning, det skulle inte politiker ha några synpunkter på, tyckte de.

Usch! Plocka ut dem bara, men klara er själva nu under krisen då!

 

Men det som förvånade mig ännu mer, det var att en från Dorotea som tyckte att de hade all rätt till aktieutdelning. Hans argument var, att det stod var och en fritt att köpa aktier och det var bara avundsjuka hos folk att de tyckte att det var fel att plocka ut vinster.

Naturligtvis har de rätt till utdelning. Men i det här läget som är nu och när de vill ha hjälp av skattebetalarna!

Det dummaste argument jag hör är, när man kommer med ordet avundsjuka när folk yttrar sig om så självklara saker.

 

Detta läste jag på Facebook och många hade synpunkter, bland annat en i Dorotea som jag absolut inte tror är en stormförmögen man.

Han tog även den företagare som yttrade sig om sina "höga" skatter, med orden: "Va fan får jag för pengarna?"

Han har nog fått en hel del för pengarna han också som är uppvuxen i Sverige. 

Jag är inte avundsjuk på någon företagare, men om de åtminstone kunde ge fasen att klaga hela tiden!

 

Dagens namn är: Ferdinand och Nanna, grattis till er som heter så!

Inte vanliga namn numera tror jag.

 

Ha en riktigt fin och mysig fredagkväll, vi ses och hej då!

 

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards