oskmar

Alla inlägg den 22 april 2020

Av Elsa Mårtenzon - 22 april 2020 16:21

 

Sol och lätta skyar, men en brun och trist färg på backen, än så länge...

 

 

En solskensdag i dag också, men inte fullt lika solig som igår. Det har varit lite tunna skyar därovan i dag och blåst en aning. Skyarna har inte kunnat dölja solen så mycket, de har varit för tunna för det. Det har varit varmt, omkring 12- 13 grader i skuggan.

Under natten var det nog ett par minusgrader för det var en tunn is på vattenpölarna i morse.

Just nu är det 12,7 plusgrader i skuggan och fortfarande tunna skyar, något mera nu.

 

Nu har jag sett på en presskonferens igen där statsministern, socialministern och chefen för folkhälsomyndigheten återigen varnat för att vi ska inte tro att covid-19 är över på något vis ännu.

Om solen skiner och det är varmt ute betyder det inte att att vi kan klumpa ihop oss utan att smittan sprids.

När man ser bilder på nyheterna från Stockholm så är det svårt att se att de har någon större respekt för att följa de restriktioner som de uppmanar om hela tiden.

Vill de inte att vi ska bli kvitt coronan så fort som möjligt?

Den för med sig så stora koncekvenser att alla borde känna ett enormt ansvar för att det får ett slut. 

 

I dag har jag städat bort alla vintergrejer ute och då får jag verkligen hoppas att vintern är slut. För tänk om jag måste hämta ut snöspaden igen eller sparken. Nej, det får bara inte bli så.

Jag minns en gång på den tiden jag jobbade i Dorotea som det blev bytt från vinterdäck till sommardäck på min bil på Valborgsmässoafton, för det hade varit fint vårväder länge och snöfria vägar. När jag skulle till jobbet den 2:a maj hade det snöat 1 dm och det var som att köra i såpa. Jag "halkade" av vägen i Nappsjö och gissa vad alla sa?

Jo de sa: "Du har väl kört för fort"!

Men det hade jag inte, jag fick en sladd i "såpan" och dög inte till att häva den.

Nästa vecka och inte förr ska jag lämna in bilen på OK för däckbyte.

 

Dagens namn är: Allan och Glenn, grattis till er som bär de namnen!

 

Ha en bra onsdagkväll, vi ses!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards