oskmar

Alla inlägg den 20 april 2020

Av Elsa Mårtenzon - 20 april 2020 16:36

 

Tack vare Viviann i Avaträsk kunde jag rädda livet på en orkide före jul. Den var full med ohyra och blommor och knoppar bara rasade av den. Då läste jag ett inägg av Viviann på FB att man kunde sätta dem i vatten. Jag spolade av all den så kallade jorden och därmed också ohyran. Jag letade reda på en lämplig vas i glas och fyllde den med vatten och satte ner orkiden men luftrötter och allt. Det här var i november och i januari kom det knoppar och nu jättestora blommor.

 

 

I dag har det varit hur bra väder som helst!

Lite moln har det varit ibland, men för det mesta solsken och hela 10-12 grader i skuggan och nästan ingen blåst alls. Det kan man inte klaga över.

Just nu är det 9 plusgrader och lite moln och mycket solsken.

 

Trots att det varit så perfekt väder har jag inte hunnit gå ut i dag, det får jag väl ångra om det blir bara blir vackert väder i dag.

Nää, det ska ju bli bra väder hela veckan har de lovat, men jag vill se det innan jag vågar tro på det.

Men det tar på snön och det är bra för nu vill jag gärna bli fri från den. Det är absolut inte bra före för att vara ute och gå nu, slaskigt och slirigt.

 

Nyss hörde jag på "Efter Fem", att i Stockholm där slarvas det för fullt när det gäller restriktionerna mot coronan. Men nog är det väl rent förb....t att de inte ska kunna skärpa sig när de har sett hur det kan gå. 

Det är ju katastrof både vad gäller sjukdomen och vårdens folk som sliter som djur. Och dess ekonomiska följder. Och följderna för landet med arbetslöshet, konkursade företag.

Att folk har så dålig karaktär! Kommunerna i Stockholm har vakter som går ut och kollar hur de sköter sig och nu sitter folk trångt i barer och resturanger och uteserveringar igen- bekymmerslöst och tror tydligen att det gäller andra men inte dem själva. Fy så dåligt!

 

Det blir spännande att se hur det går nu i länder där de börjar öppna upp igen efter "igenstängningarna". 

Måtte det inte vara så att de bara skjutit coronan framför sig och att den börjar florera fritt igen.

 

Dagens namn är Amalia och Amelie, grattis till er som bär de namnen!

 

Och grattis till min systerdotters lilla Amalia uppe i Luleå!

 

Ha en riktigt fin och solig kväll, det har jag i vårsolens kvällssken, vi ses!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards