oskmar

Alla inlägg den 12 april 2020

Av Elsa Mårtenzon - 12 april 2020 17:12

 

Ja, inte kan man tro att det är första maj om två och en halv vecka när man ser det här.

Men det brukar reda upp sig, det här var ju i morse, mycket kan hända innan första maj.

 

 

 Det var lätt att hålla sig för skratt när jag tittade ut genom fönstret i morse. 

Snön vräkte ner i stora lapphandskar och det hade nog kommit omkring 1 dm. Riktigt sur snö var det, det gick knappt att få ner från brostegen.

Så höll det på ett tag, sen har det växlat med snöblandat, uppehåll och snö igen.

Men jag låter den bara ligga, det är mindre halt så här, den ligger på den blanka isen jag hade sen förut. Endera töar den bort eller fyser fast under natten, jag tar det som det kommer.

Just nu är det 4 plusgrader och solen skiner nu sedan kvällen kommit. Kraftig blåst har också kommit sedan kvällen infunnit sig. Ombyte förnöjer heter det ju.

De moln som nu finns på himlen har det blivit fart på, det ordnar blåsten.

 

I dag har jag inte varit längre än ut på bron några gånger, vädret har inte lockat precis.

 

Jag har pratat i telefon några gånger, ett av samtalen gav mig en liten kick och fortsatt starkare hopp.

 

På förmiddan såg jag reprisen av programmet Stjärnornas stjärna och torkade tårarna. 

Opera är så vackert och jag blev rörd.

Att de kan lära sig på en vecka och bli så duktiga. Visserligen är de artister, men en så annorlunda changer än det som de ägnar sig åt annars.

Jag såg programmet i gårkväll också, men bestämde mig för att se reprisen i dag för jag tyckte att de var så bra.

När jag såg Let´s dance kvällen före fick jag torka tårarna också.

Det var när Arga Sajoma dansade, det var så vackert och stämningsfullt att jag blev jätterörd.

Dessutom till hennes låt, Jag vill tacka livet, där orden säger så mycket.

 

Jag hoppas det är något ikväll också på TV som jag får torka tårarna för, det är bättre att bli riktigt berörd än att sitta och slötitta bara för att tiden ska gå. Då brukar jag gå in i köket och lösa korsord ett tag eller sätta mig vid datorn.

 

Och nu är det bara en dag kvar av den här påsken och jag har inte lidit särskilt mycket av den.

Nog var det mera liv här förut såna helger än vad det är nu, men det är tidens gång och det får man finna sig i. Och jag har hunnit vänja mig i sex år att vara ensam och göra det bästa av det och inte tycka synd om mig själv.

För det måste vara tråkigt, att tycka synd om sig själv.

 

Dagens namn är: Liv, grattis till dig som bär det namnet!

 

Ha en trevlig påskdagskväll, vi ses och hej då!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards