oskmar

Alla inlägg den 4 januari 2021

Av Elsa Mårtenzon - 4 januari 2021 17:57

 

Först månsken under natten och i gryningen och sedan solsken hela dagen, tills den gick ner. Vad kan man mera önska sig?

 

 

Vilken vacker vinterdag det varit!

I morse hade jag som mest 24,5 grader kallt och det var verkligen en grann morron.  Himlen hade många av regnbågens färger, svagt rosa, turkos, guld och blått innan solen kommit över horisonten riktigt.

Det har verkligen varit en strålande dag och helt klar himmel.

Just nu är det 22,5 grader kallt och snön glittrar sååå fint i gårdslyktans sken.

 

Det är otroligt vilken värme som kommer från berget, nästan 200 meter ner, elementen har varit så heta idag att man inte hållit händerna länge på dem.

Dessutom gjorde jag eld i vedspisen vid tiotiden i morse och inget är ju som den goà spisvärmen. När jag har det riktigt varmt omkring mig, då stortrivs jag!

Ja, jag trivs för det mesta annars också, utom när jag blev utan vatten strax före jul, det var inte så roligt. Och inte gott att dricka vatten som smakade plastdunk. Men det ordnade upp sig till det bästa.

 

Än hade vi inte sett det värsta av Trump! Nu har han väl gjort bort sig riktigt ordenligt ändå, för vilken gång i ordningen kan man undra? Det går inte hålla räkningen på långa vägar.  

Nu har han i en timmes telefonsamtal blivit avlyssnad när han både bett och bönat, samt hotat att bli bönhörd, av en, jag minns inte vilken titel han hade, men i Georgia, om att han ska "hitta" knappt 12 000 tusen röster åt honom så att han står som segrare där i alla fall, nu är det ju senaten som står på spel för republikanerna.

Svaret Trump fick, var att det fanns inget valfusk, hur hett han än önskar det. Och han är republikan!

 

Jag säger, stackars Melania som måste gå hand i hand med honom. Men man kan tydligen göra vad som helst för pengar.

En gång såg jag på TV:n, hur hon ryckte åt sig handen när han försökte fatta den, det förstår jag bättre än tvärtom.

Man kan ju undra hur hans familjs tankar går nu efter valet när de ser hur han uppträder?

Men de kan väl också göra och finna sig i vad som helst för makten och pengarna.

 

De som avlyssnat och släppt ut samtalet är illa ute nu och ifrågasätts verkligen, hur de kunnat göra så mot "presidenten", men hur bär han sig åt då? Ja, lite hur som helst tydligen.


Trump hotar nu att stämma de som avlyssnat honom, säger de på nyheterna nu. Det blir svårt för Trump att förneka det här och skylla på att det är fake news.   

 

Dagens namn är: Rut, grattis till er som bär det namnet!

 

Ante och Amanda Wallin hade en dotter som hette Rut, som begav sig till Stockholm i unga år, även hon.

 

Ha en riktigt fin måndagkväll, vi ses!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards