oskmar

Alla inlägg den 22 januari 2021

Av Elsa Mårtenzon - 22 januari 2021 15:29

 

Snödrivan framför bron i morse var inte rolig, men jag fick hjälp!

Bilden är inte särskilt vacker heller, men jag bjuder på den ändå, håll till godo!

 

 

Fy vilket oväder det varit! Och mera ska det bli, det började stax efter klockan fyra i eftermiddagkväll. Pågår nu för fullt och ska fortsätta hela natten, samt i morron, blåsten återkommer.

Har återkommit också, kraftigt.

Enligt YR och de brukar tyvärr för det mesta ha helt rätt.

Jag hade omkring metern snö från bron och ut på gården i morse och fullt inne på bron.

Anders körde bort litegrann innan han for till Hoting i morse och jag väntade till efter elva innan jag gick ut och började med snön.

Jag fick börja med snön uppe på bron och för mig var det inte lätt att flytta på det som låg framför bron. 

Jag hann få upp en liten stig på ungefär 70-80 cm lång så hörde jag traktorn som var på väg.

Och vips så hade jag en traktor och tre karlar här som tog ifrån mig båda snöspadar och skickade in mig att koka kaffe. 

Så himla glad jag blev över hjälpen!

Anders körde upp en rejäl plats där jag brukar ha bilen, John skottade fram bilen, den var knappt synlig på grund av drevsnön och rikligt snöfall, sen sopade han av den och skapade rutorna och flyttade den. Bernt skottade snön från huset så att Anders kom åt den med traktorn.

Tusen, tusen tack snälla, snälla alla tre!!!

 

Nu är det i full gång igen när klockan är 18.00, det snöar på tvären rikligt och blåser rejält. Det yr mot fönstren och rinner efter rutorna för att det blivit mildare. Nu befarar jag att det ser ut på samma sätt i  morronbitti som det gjorde i morse, det ska nämligen snöa och blåsa hela natten. Fy fy och fy!

Just nu är det 3 grader kallt och det är lätt att hålla sig för skratt!

Jag undrar egentligen hur många snöflingor det finns?

Jag kan inte räkna dem alla, sa Lina Sandell, men det var inte snöflingor hon räknade.

 

Dagens namn är: Vincent och Viktor, grattis till er som bär de namnen!

 

En med namnet Viktor Edin har funnits i Bellvik, född 1887. Viktor var även över till Amerika några år, men var nog inte beredd att stanna där för gott, utan återvände hem till familjen efter några år.

 

Ha en fin fortsättning på fredagens kväll, vi ses och hej då!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards