oskmar

Alla inlägg den 11 januari 2021

Av Elsa Mårtenzon - 11 januari 2021 16:51

 

Gårdagens ljus i tillvaron, idag har den inte visat sig i form av solsken!

 

I dag har solen lyst med sin frånvaro, men det ju det vanliga i januari, inte alls förvånad.

Ingen snö har fallit under dagen, men det har utlovats oväder och då får vi se om det sträcker sig till Bellvik också. Och det har det gjort nu med full kraft!

De har sagt att i Västernorrland och vid kusten uppöver kan det bli jättemycket snö, de har utlovat en klass 3 varning i Västernorrland med uppemot 70 cm snö. Och blåst på det, då kan man kalla det för "styggväre"

Just nu är det 9,3 minusgrader, jag var ut på bron nu och det snöar för fullt och har börjat blåsa. Jag ställde mina snöspadar och sopar uppe på bron och bredde en matta över extra veden jag har på där. Så nu har jag garderat mig det jag kan!

För i morron har jag förberett mig för att vara inomhus, har hämtat från andra huset det jag behöver för att plundra julen på onsdag.

Sedan får man ta Gud i hågen och hoppas på det bästa för alla som måste ut. Kör försiktigt ni som inte får vara hemma i morron!

 

Ja, jag säger då det, vilket drama som utspelar sig i USA, ni följer väl med?!!!

 

I dag har de sagt nej till det 25:e tillägget som skulle kunna innebära att Trump tvingas avgå som president!

Det var Trumps vice president som meddelade det. Ja, hur ska han våga?

Trumps huliganer skrek ju i korus på onsdagkväll när de tog sig in i kapetolium: 

Häng  Mike Pence! Häng Mike Pence! Häng Mike Pence!

Så han hänger löst nu! Och sååå trogen Donald Trump som han varit! Tills nu!

Demokraterna arbetar för fullt nu för att dra Trump inför riksrätt, i sista minuten.

Och har presenterat en lång lista i dag på vad han ska åtalas för.

Hans huliganer hittas och identifiras på löpande band nu och ska ställas inför rätta.

 

Det här liknar värsta skräckfilmen och den har USA:s nu avgående president åstadkommit. Full av hat, hämdlystnad och maktkamp, som han drivs av. Han har drivit sin politik med lögner och galenskap på agendan. Han är helt enkelt farlig!

 

Dagens namn är: Jan och Jannike, grattis till er som bär de namnen!

 

Ha en riktigt fin och trygg måndagkväll, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards