oskmar

Alla inlägg den 25 januari 2021

Av Elsa Mårtenzon - 25 januari 2021 16:36

 

Hur går det med taket?

 

  

Är det nånting jag har gott om nu så är det snö!

 

Idag har det varit vackert med solsken i mitt alplandskap, den ena drivan högre än den andra.

Det var 13-14 grader kallt i morse och ganska tidigt kom solen fram, det har varit solsken tills det var dags för den att gömma sig bakom bergen.

Inget snöfall i dag, vilket var skönt och ingen blåst heller.

Just nu är det 20 grader kallt och månen skiner in genom fönstret där jag sitter.

Det gjorde den i gårkväll också, ett litet tag, sedan kom molnen, jag hoppas den får skina i fred för molnen hela natten som kommer.

 

I dag har jag gjort första bullbaket på 2021. Nu är lussekatterna slut och det mesta har jag ätit upp själv. Men det går bra för jag har inte gått upp i vikt, inte ett hekto ens och lussekatter gillar jag.

Men jag är så förbaskad på varmluftsugnen min! Skulle jag köpa en ny spis i dag skulle jag absolut inte köpa en med varmluftsugn. De svarar verkligen inte upp mot den reklam som det varit på den varan. Nej, fram för vanliga spisar!

 

Ja, man kan inte bli förvånad över nånting numera. I helgen har det varit vilda demonstrationer i Nederländerna för att det införts utegångförbud på nätterna, på grund av pandemin? Jag frågar mig, är de riktigt navlade?

De kan ju inte fatta hur allvarsamt detta är. Och egoister uti fingerspetserna är de!

Och i Brasilien, där har sjukvården mer eller mindre "kört omkull"!

Men där har de ju en ledare som resonerade ungefär som Trump när det gäller coronan, Brasiliens ledare sa ju i början, att alla ska ju dö en gång. Ja, det vet vi ju alla och envar så det behövde han knappast ha upplyst om.

Nu har jag tittat på "Efter fems" nyheter och där sägs att i England är det katastrof nu,  det nya muterade viruset. Det sprider sig med en kollosal hastighet och det dör omkring 1000 personer om dagen nu. Det är dödligare än det första och nu börjar de som är exsperter inom området vara ängsliga för att det ska bli så många muterade att vaccinet inte hjälper.

Dessutom levereras inte vaccinet i den ordning som utlovats!!!

Hur ska detta sluta?

Och ändå finns det folk som demonstrerar mot vidtagna åtgärder för att försöka stoppa spridningen av det hela. Det är inte utan att man tycker att såna borde få känna på sjukdomen riktigt ordentligt själva så att de fattar vad som är allvar och inte. Det är inte förlusten av kroglivet som är viktigast!

Det är hemskt att man ska måsta känna en sån tanke över huvud taget, men vad göra åt såna egoister? Usch, va arg jag blir!!!

 

Dagens namn är: Paul och Pål, grattis till er som heter så!

 

Det har funnits en med namnet Paul Näsström i Bellvik, men som som slutade sin vandring på jorden för ett antal år sedan.

 

Ha en riktigt bra måndagkväll, vi ses!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards