oskmar

Alla inlägg den 31 januari 2021

Av Elsa Mårtenzon - 31 januari 2021 16:47

 

Svinkallt men sagolikt vackert!

 

Fortfarande bistert kallt. Men sååå vackert, jag kan knappt se mig mätt på omgivningarna, trots att jag sett dem i så många år.

Det är obeskrivbart hur grant det är, inte ens bilderna gör omgivningen rättvisa, men jag försöker med att visa dem och göra så gott det går. Glittret är svårt att återge, men det gnistrar hejdlöst, som ett äkta strassmycke vart jag än tittar.

I gårkväll var det 28,5 grader kallt sista gången jag tittade på termometern och det var nära midnatt.

Just nu visar termometern 24 grader kallt och det ökar hela tiden, det blir en kall natt till alltså.

 

Ja, de är modiga de som demonstrerar mot Putins envälde. Massor har demonstrerat över hela Ryssland i dag. De säger på nyheterna nu, att det hittills är 4000 tusen gripna under den här dagen.

Ja, vad kan stoppa Putin, de får nog demonstrera sig tills döds och han ger inte vika.

Han har ju sett till att ändra lagen så han kan sitta som president till 2036, om han vill.

Dessa envåldshärkare borde få sitta uppe i en flaggstång fastbundna i 50 graders kyla, barfota.

Jag kunde inte komma på något värre nu, men det skulle kännas. Och eftertanken måste väl ändå dyka upp i deras skalle i det läget.

Om det nu skulle finnas ett uns möjlighet att kvinnor kom till makten i samma utsträckning som män i världen, skulle de verkligen kunna utnyttja makten på detta sätt?

Det finns och har funnits ledare i världen som har suttit så länge att de skulle behöva hjälp att bäras ut. Och det har alltid varit män!

Men det är klart kvinnor har alltid hållits tillbaka och det görs än i denna dag.

 

Från Belarus har det blivit väldigt tyst i dag, beror väl också att det är så mycket som händer och har hänt ett tag nu så alla oroshärder hinns inte med att bevakas. Någon vart tror jag knappast att de kommit mot den diktatorn heller. 

Jag säger som n`Johan Sandin sa, "bind ihop hele hopen och sänk dem i havsens djup".

Inte de som demonstrerar, utan envåldshärskarna.

 

Dagens namn är: Ivar och Joar, grattis till er som heter så!

 

Ha en riktigt fin söndagkväll, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards