oskmar

Alla inlägg den 13 januari 2021

Av Elsa Mårtenzon - 13 januari 2021 17:51

 

 

 

 

Sista dagen med gänget för den här gången!   

 

  

"Nu är den glada julen slut, slut och julegranen kastas ut, ut!"     

 

Hej igen!

Den här dagen har jag knappt haft tid att sitta ner, det tar tid att bära ut julen. 

Ja, det tar tid att bära in den också, men det är roligare. Och det är inte riktigt över, det blir till att offra en del tid av morgondagen också.

 

I dag har det varit mera vanligt väder, det har snöat lite lätt i dag också, men väldigt lite.

Det har varit 14-15 grader kallt under dagen, men "kallsnåa" som kändes ända in i märgen. Jag var ute ett tag mitt på dagen för att skotta det som inte Anders kommit åt med sin maskin. Vid vedboden till exempel, men det värsta var ju att jag måste kratta fram veden med en järnkratta. Det var minst en dm snö som drivit in i vedboden och lagt sig på veden, den är inte så lätt att tas med nu. Det går ju inte stänga dörren på grund av att det rasat snö från taket flera gånger i vinter, som frusit till is och som jag inte orkar ta bort helt och hållet och dörren har frusit fast. I dag fick jag kratta fram veden ur snön och sedan slå vedträden mot varandra för att få dem snöfria. Och kallt om fingrarna blev det, fick gå in och värma händerna och byta handskar tre gånger, usch.

Men saliga äro de som släpa och draga.

 

Anders var här med sin stora frontlastare igårkväll och tog bort snön och klockan sex i morse var han här och fortsatte tills det var klart. Nu har jag vid bron till museet och ladugården och runt bilen och på bilen kvar de närmaste dagarna. Nu vill inte jag ha  mera snö på ett bra tag! Nu ska det ju bli riktigt kallt i helgen och då vet jag ju att det inte snöar.

Just nu är det 14 grader kallt, inget snöfall men molnig himmel.

 

Nu ska jag inte göra ett enda dugg mera i dag, men ta nya tag i morronbitti!

 

Dagens namn är: Knut, grattis till alla med det namnet!

 

Ingen Knut i Bellvik, vad jag kan komma på. Ja, det skulle i så fall vara "bofinken Knut" då, jag är inte säker på om det var här han bodde.

 

Ha en riktigt fin och skön onsdagkväll, vi ses och hej då!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards