oskmar

Alla inlägg den 24 januari 2021

Av Elsa Mårtenzon - 24 januari 2021 16:48

 

Snödrivorna växer på höjden! Jag vill inte ha mera snö nu för den här vintern, det räcker mer än väl!

Bilden togs för nästan ett par veckor sedan, nu är de ännu  högre...

 

 

Det mesta är rent från moln på himlen i kväll! Än så länge...

Jag ser månen! Eller är det en hägring?

Nej, jag hoppas det är på riktigt för nu har vi väl gjort rätt för lite klar himmel med måne och stjärnor. Vi ska vara så snälla så om det får förbli så ett tag!

Jag har haft snöskottningsuppdrag även i dag, det som jag inte hann med i går eller inte orkade.

I dag har jag ägnat mig åt snön inne i vedboden som drivit in under stormbyarna, minst en halv meter pckad snö på ena sidan om dörren. Inte klart, jag ska ge mig på resten i morron.

Jag har också gjort bilen ren från snö, den var som en snödriva den också. Han som gjorde det på fredag hade inte stängt dörren riktigt  - ingen ström i batteriet i dag då. Anders var tvungen komma hit med startkablarna och starta den åt mig. Tack för det!

På förmiddan kom Michael från Hoting med Anders frontlastare och har tagit bort rejält med snö, i Knackaitorpet, på Näsudden och hos mig, så nu har jag gott om plats. Tack Michael! 

Just nu är det 14,5 grader kallt och i det närmaste klar himmel. Tack och lov!

 

I dag meddelades från regeringen, att gränsen till Norge blir stängd från och med midnatt.

Bra! Stäng bara, alla gränser! Nu har det muterade snabbspridda viruset från England kommit till Oslo och de har inte kunnat spåra smittan.

Nyss sa de på radion, att om det blir många olika muteringar av viruset så kanske vaccinerna inte fungerar. Vilken fasa!

 

När ska detta sluta? Det gäller att ta till all möjlig försiktighet nu och inte släppa efter, hur än många påtryckningar det kommer från olika håll.

Om de förlorar ekonomiskt på stängningarna i samhället, det förloras en hel del på att många smittas och blir sjuka också.

Inte bara ekonomiskt utan även människoliv och fortsatt god hälsa framgent, det kostar också. Och överbelastad sjukvård och all sjukvård utöver pandemin som inte hinns med nu.

Och låt bli att chansa med för tidigt öppnande här och där!

Håll i och håll ut! Det är mycket som är onödigt som vi klarar oss utan.

I Norge är de i full färd med att hamstra från Systemet, sa de på radion???!!!

I Oslo är det mesta nerstängt! Även Systemet, och jag är tvärsäker på att det överlever alla!

 

Dagens namn är: Erika, grattis till alla som heter så!

 

Ha en riktigt bra söndagkväll, vi ses!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards