oskmar

Alla inlägg den 5 april 2022

Av Elsa Mårtenzon - 5 april 2022 18:27

 

Solen på plats tidigt på morron nu... 

 

Jag är nära att frysa ihjäl varenda dag!

  

Det finns inte en dag som det inte blåser kallt, tycker jag. I dag har det varit solsken hela dagen men vad hjälper det när det blåser friska vindar. 

Och jag är extra fusen av mig, så mycket som jag frusit den här vintern har jag nog inte gjort sedan jag låg i Lycksele på lasarettet över jul- och nyårshelgen för några år sedan. Men då var jag nära "frysdöden", tills jag kom hem på trettondagsafton, då parkerade jag mig på vedlådan bredvid spisen tills jag fått värmen i kroppen.

Just nu är det 7,4 minusgrader och skymning när klockan är 20.30

 

I dag har jag varit på sjukstugan och tagit mina prover och fått skelletstärkande intraveniöst, som sker var fjärde månad. Det gör troligen nytta för jag använder mina ben fortfarande.

Det värsta med det är att jag måste sitta stilla så länge.

Ja, det hörs ju lång väg, att inte har jag mycket att klaga över när jag kommer dragande med såna bagateller och i dessa tider.

 

Jag var upp till Malin i ett ärende innan jag åkte hem och Freja kom hem från skolan och var ledsen i dag, hon hade en stor blåfläck i pannan.

Malin frågade varför hon var lessen och hon berättade att en pojke i hennes klass slagit henne.

Varför slog han dig då, sa Malin?

Därför han hatar mig, svarade Freja med tårblanka ögon.

Men varför hatar han dig, var nästa fråga?

Vet inte, sa Freja och ryckte på axlarna.

Hon gör inte som jag gjorde när tre pojkar i min klass hade bestämt sig för att mobba mig. Men det fick de ångra, jag gav dem rejält med stryk och sedan fick jag vara ifred.

När vi skulle spela brännboll eller annat blev jag alltid första valet i deras lag.

Så min metod var en bra metod, enligt mig. Men det skulle inte funka i dag, det skulle bli ett jäkla liv, polisanmälan och ömse kvir. Men för mig gick det vägen och vi var aldrig ovänner efter det heller.

Men så skulle inte Freja göra, sa Malin.

 

I dag har Zelenskvyj via länk läxat upp FN för att inget görs för att stoppa Rysslands krigsbrott i Ukraina.

Men där går ju inget göra för ordförande i FN det här året är Rysslands delegat och han satt ju och blåljög och förnekade så klart det som händer i Ukraina.

FN är bakbundet på grund av sitt sedan första början införande av veto i svåra frågor, därför går det inte komma någon vart med nånting.

 

Dagens namn är: Irene och Irja, grattis till er!

 

Ha en fortsatt bra tisdagkväll, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards