oskmar

Alla inlägg den 8 april 2022

Av Elsa Mårtenzon - 8 april 2022 16:57

 

Nä, jag struntar i att visa dagens väder för det är inte särskilt upplyftande. Det får bli en vacker morgonhimmel i stället.

  

I dag har ovädret rasat på för fulla segel!

Vilken tur att jag inte haft något ärende ut under dagen. Det längsta jag varit är ut på bron och den har varit full med snö trots att den är inglasad, men ingången är ju öppen och där har yrsnön hittat in, hur mycket som helst.

Men jag tror inte det varit värst här, jag har tittat på nyheterna nu och det är långt värre på sina ställen, men jag har ju inte behövt vara ute på vägarna och köra bil.

Inomhus är man ganska säker för oväder, det värsta som skulle kunna hända är ju att man blir utan el-ström och det vill jag inte om jag slipper.

Vad jag kan se från fönstret så har det blåst in en hel del snö in i vedboden, det får jag titta på så länge.

Just nu är det 1,8 grader kallt och det rinner efter fönstren, snön som tinar av värmen från på glasen när det är så milt och blåser mot huset.

Det verkar som att blåsten, kanske gett med sig en aning, men bara kanske.

Det snöar fortfarande, men just nu aningen mindre ymnigt. 

Det är nog inte roligt att ha sommardäcken på i det här väglaget, många har nog redan bytt, ja, inte här uppe.

 

I dag har Sabuni avgått som partiledare, hon griper efter halmstrået fem månader före valet. Det blev ingen uppgång med henne vid rodret, tvärtom, nu provar de en annan och hoppas väl på bättre op-siffror nu.

Vi får se vad det gör?

 

Nä, nu vräker snön på igen med oförminskad mängd!

 

I morse ringde min läkare från Umeå, han har inte ringt sedan i höstas. Han blir väl less på mig, han har tjorvat på och ringt mig i snart sex år nu.

Han skulle skriva ut något för mina onda "nattben" och frågade om jag ville fara till Umeå eller Lycksele för en röntgen. Men jag tackade nej, jag blir ju inte bättre i benen av röntgen.

Han trodde det onda i benen var biverkningar av min medicin. Det är klart att cellgift sätter sina spår efter så lång tid, men den har gjort att jag lever än i alla fall.

 

Dagens namn är: Nadja och Tanja, grattis till er!

 

Ha en fin fredagkväll, men håll er inomhus om ni har busväder, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards