oskmar

Alla inlägg den 13 april 2022

Av Elsa Mårtenzon - 13 april 2022 18:59

 

I morron tror jag på solsken och vackert väder!

Gör det du också, tron kan förflytta berg.

    

 

Glad Dymmelonsdag, som det är i dag!

 

Det har inte varit en solig dag precis, mest grå men med plusgrader.

Men nu när jag tittar mot väster så träder solen fram, strax innan den ska gå ner. Men bättre sent än aldrig, den är så välkommen när den än visar sig.

Det har glesnat en hel del bland molnen nu inför kvällen och i morron är vi ju lovade en solig dag.

Det är nu 4,5 grader varmt när klockan är 19.30 och solen skiner på holmarna på andra sidan sjön och förgyller dem i guldfärg.

 

Nyss kom Laila förbi med ett påskägg fyllt med godis och önskade mig

Glad Påsk, sen drog hon till fjälls, Anders hade åkt tidigare, nu krymper befolkningen på Näset inför påskhelgen.

 

Nils Gunnar och Ingrid har varit här och bakat tunnbröd i dag och jag har stått för markservicen.

Bagarna såg lite slitna ut när de var klara men jag tror de piggnade till lite efter maten.

De har även bakat tio påsar tunnbröd åt mig och det är jag väldigt tacksam för, jag var helt utan och om jag inte har tunnbröd då är jag matlös. Något som jag är van vid sedan barnsben är tunnbröd och tycker att det är bästa brödet, för det är så gott.

 

Nu känner jag mig också ganska sliten av dagens göromål och tänker göra kväll här vid den här apparaten, återkommer i morron.

 

Dagens namn är: Arthur och Douglas, grattis till er!

 

Ha en riktigt bra avslutning på torsdagens kväll, vi ses!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards