oskmar

Alla inlägg den 2 april 2022

Av Elsa Mårtenzon - 2 april 2022 17:47

 

Som det ser ut just nu från köksfönstret där jag sitter.

  Hej då för ikväll!

 

I dag har månaden april visat sin rätta sida.

Det var helgrå himmel i morse och 8-9 grader kallt, efter ett tag började snöflingorna dala mot marken, men mest på tvärs.

Det blev några täta snöskurar, framemot tvåtiden begynnte molnen skingra sig, ridån drogs isär och solen gjorde entre och bjöd på en strålande föreställning. Mycket trevligare blev det och det bästa, det pågår än!

Just nu är det 0,5 plusgrader och solen skiner, lätta molnslöjor har uppenbarat sig därovan.

Nu ett par timmar senare är det 2,5 minusgrader...

 

I dag har jag gjort bort mig igen, provat ett recept jag blev nyfiken på.

Jag lovade mig själv för flera år sedan, att jag skulle inte baka något där sirap ingick, det här gäller en kaksort.

De blir nämligen hårda som sten, på grund av sirapen.

Men lik förbaskat gjorde jag ett undantag i dag, det stod att de var så läckra, haha, inte alls det minsta bra. Nu när smöret är så dyrt borde jag gett fasen i receptet i fråga, 200 gram smör åt fanders. Efter första plåten åkte receptet in i vedspisen.

Och nu har jag väl lärt mig äntligen, dumma människa!

 

I dag har det varit bara jag så ögat kunnat se, det går nog bra bara jag får behålla el-strömmen.

Men jag väntar på en som skulle komma och hjälpa mig med en sak, men icke sa Nicke. Och nu vågar jag inte fråga fler gånger, som är näst intill det värsta jag vet.

 

Ur 3000 otroliga fakta om Sverige":

"Dagens barn har leksaker för att ha dem, inte för att leka med dem, säger säger forskaren Anders Nelsson, som räknat alla leksaker i 152 hem.

Slutsatsen av uträkningen var att ett svenskt barn i snitt äger 536 leksaker."

Slut citat.

 

Oj då, det var annat än mitt antal av leksaker det, de går att räkna på ena handens fingrar och kanske början på nästa hand.

Men jag kan för mitt liv inte minnas att jag saknade nånting, kanske berodde det på att jag hade inte så noga redan på vad jag skulle sakna.

Jag lekte dagarna i ända men använde mig av min fantasi, jag fantiserade till och med ihop kompisar som jag lekte med, i fantasin.

Jag får nog börja fantisera ihop kompisar nu också, för det är långt i mellan att jag ser såna. Endera har de dött eller också har de fått alseimer.

Ja, sånt är livet, sjöng Anita Lindblom...

 

Dagens namn är: Gudmund och Ingemund, grattis till er!

 

Ha en fin lördagkväll och ägna en tanke åt hur bra vi har det, vi lever i fred och demokrati och vi behöver inte frysa och svälta.

Ha det bra och hej då, vi ses!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards