oskmar

Alla inlägg den 24 april 2022

Av Elsa Mårtenzon - 24 april 2022 17:36

 

I dag hade jag sällskap när jag åt middag, det händer inte ofta.

 

En dag till med solsken, men frågan är om det inte väntar annat väder nu.

Det hade varit ganska kallt under natten vad jag kunde se på marken i morse, det var väldigt fruset och kritvitt med frost på backen. Under dagen har det varit solsken hela tiden, med lite tunna skyar här och där.

Just nu är det 11,5 plusgrader och solsken med lite tunna molnslöjor högt i det blå.

 

I dag har Maria varit här från klockan elva och tills för en stund sedan.

Vi har fortsatt att jobba med vårt "uppdrag" som vi påbörjade förra helgen.

Maria har nu tagit med sig materialet och ska jobba klart med det hemma hos sig.

Det blir nog lugnare för henne så för jag surr ju hela tiden så hon får ingen ro.

 

 

Här är Anders 3-4 år och är ute på sparktur. 

Nu är han i USA och där är det nu nära 30 grader varmt och dåligt sparkföre.

   

I kväll blir det spännande och se hur det gått i det franska valet. Det är nog många som funderar varför jag bryr mig om det. Men jag tror att det har en stor betydelse för hela Europa och dit hör även vi i Sverige.

Le Pen har ju ändrat sin retorik väldigt inför det här valet om man jämför med det förra. Men om man hör på allt hon säger så har inte ränderna gått ur, bara på ytan. Det är flera som gör så, men det kryper fram om man granskar dem.

 

 Ur "3000 otroliga fakta om Sverige": 

"Under 1700-talet arbetade dalmasarna för ett upphävande av brännvinsförbudet i Sverige. När deras riksdagsmän återvände till Dalarna utan framgång blev bönderna så uppretade att de slog ihjäl fyra av riksdagsmännen."

Slut citat

 

Oj då, vi får hoppas att det inte blir så handgripligt på 2000-talet.

Men å andra sidan har vi ju fått tydliga bevis på att inget lär sig folk av historien, särskilt den grymma dito. Det verkar bli ännu grymmare istället.

 

Dagens namn är: Vega, grattis till dig!

 

Ha en fortsatt bra söndagkväll, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards