oskmar

Alla inlägg den 22 april 2022

Av Elsa Mårtenzon - 22 april 2022 16:43

 

Lite tunna skyar blev vi bjudna på i dag på eftermiddan, men sedan borta i ett nafs.

    

Även i dag har vi fått åtnjuta en dag med solsken!

Det har varit några grader kallare, men solen har värmt ändå och dagen har varit perfekt vad gäller vädret.

Just nu är det 8,5 grader varmt, solen skiner obehindrad, inga moln som stör på himlavalvet.

 

Nu har den tid på året kommit då jag är mer eller mindre tvingad att köra med en genomskitig bil. Inte lätt att kliva i och ur den och klara sina kläder från den smutsen. Men det finns värre saker att bli utsatt för...

 

I dag har EB gjort ett uttalnde om kravallerna under påsken, uttalandet var hårt och kan komma att diskuteras ett bra tag framöver, vi får se vad det gör för verkan. Hon umgås nog för nära en viss potentat som är i hetluften för sina uttalanden när det gäller kravallerna. Jag tror inte vi ska ta efter USA med deras metoder, när poliser griper svarta och formligen stryper dem eller skjuter ner dem. Då blir det kraller av grövsta slag i Sverige också, värre än det vi sett i helgen.

Inte för att jag tycker att det är rätt det som de gjort, inte på långa vägar, utan ska straffas för det som de åststadkommit, men jag tror inte det är rätt väg den EB förspråkar. Då blir det ännu värre...

Nog för att jag kan verka vara lite väl hård i mina uttalanden här på bloggen, men jag har ingen makt och jag försöker inte påverka den stora massan. Mina uttalande gäller för stunden när jag känner mig liten och maktlös och jag måste avreagera min ilska över det som jag tycker är fel. Men jag är bara en liten "sketen" röst på bloggen med ett fåtal läsare men med mycket känslor i stunden för de "små" i mängden som blir utsatta.

Och Putin och krig är oförlåtligt i alla sammanhang!

Det är tur att svensk polis vet bättre än att skjuta ner demonstranter med skarpladdade vapen.

Såna uttalanden skulle aldrig hennes två företrädare på partiledarposten ha gjort. Hon blir värre och värre i sina uttalanden och tar tydligen stort intryck av sin partikollega, som hon var först att bjuda in i värmen.

Han har ju också utmärkt sig i veckan med rejäla svängar i Skäggetorp.

 

Dagens namn är: Allan och Glenn, grattis till er!

 

Ha en riktigt bra fredagkväll, vi ses och hej då!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards