oskmar

Alla inlägg den 18 april 2022

Av Elsa Mårtenzon - 18 april 2022 18:31

    

Det blev fel bild från fel dag, men solen sken den här dagen också som du ser.

   

Slut på påsk!

Det har varit en solig, varm och fin påskhelg, det går absolut inte att klaga på den vädermässigt, en dag med moln, resten sol.

I dag har jag inte haft tid att gå ut men jag har sett på termometern och genom fönstren hur fint det varit.

Just nu är det 13,5 grader varmt i skuggan och under dagen har varit varmare än så. Och det tar bra på snön, det ska ju fortsätta med sol under veckan som kommer, så innan nästa helg kommer snön ha krymt en hel del. Det är bra det, hoppas att det torkar upp fort efter vägarna för nu är de inte särskilt roliga.

 

I dag har jag inte varit ensam det minsta. Maria har varit här, hon kom klockan elva och åkte hem halv sex. Det var länge sedan hon var hit och att hon var så länge, det är nog ännu längre sedan.

Men vi har haft det vi sysslat med hela tiden och avslutade dagen med en laxpudding, sedan gjorde hon som "lappen", tackade och åkte hem.

 

Nu har jag hela dagens nyheter att ta igen ikväll, det blir spännande.

Nu ska jag gå till TV:n och se nyheter klockan sju på fyran och kommer igen.

 

De demonstrationer som varit i flera dagar har tydligen varit mest en attack mot svenska polisen av de kriminella gängen.

Då man ser vilka stora stenar de kastat på poliserna förstår man att det kunnat sluta mycket värre än det gjort egentligen. De har inte varit noga om de skulle skadat än värre än de gjort. Jag hoppas verkligen att de kan bura in dem varenda en och att de får sitt straff. Och att det blir striktare hädanefter när det gäller att bevilja demonstrationer, att de verkligen tar reda på vad syftet är.

Den här helgen kostar en hel, som ohyran har åstadkommit, kan man kalla de kriminella gängen annat än ohyra i det svenska samhället?

 

Dagens namn är: Valdemar och Volmar, grattis till er!

 

Ha en fortsatt bra annandags-påskkväll, vi ses!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards