oskmar

Alla inlägg den 19 april 2022

Av Elsa Mårtenzon - 19 april 2022 16:32

 

Och snön den bara krymper, solen "äter" upp den. Och den ska fortsätta i morron också.

            

Det vackra vädret fortsätter efter påskhelgen. Det varit solsken från en blå himmel från morron till kväll, med 14-15 grader i skuggan, snön tinar och det bildas stora vattenpölar.

Nu är det tidig kväll och det är lika klar himmel ännu och just nu är 13,5 plusgrader i skuggan.

 

Jag har varit till Dorotea idag och det är inte roligt med tanke på det rådande väglaget, på vissa ställen är det som en enda lervälling och blött.

Därtill kommer en massa blöt gegga och spår och djupa gropar efter timmerbilarna som kört timmer några veckor nu i blötan. Och mycket är kvar sedan hösten 2021 som inte blev åtgärdat då, groparna fick snöa igen så småningom. Det är vidrigt, hela tiden får man sitta och parera, om det går för gropar är det överallt.

 

Nu ska jag se nyheterna och återkommer.

 

I dag har vårbudgeten presenterats och som vanligt var det "för litet och för sent". För oppositionen har alltid hur mycket pengar som helst och vet alltid hur prioriteringarna skall göras för att det ska träffa rätt.

Det här med för lite och för sent har man hört i alla år nu och att allt håller på att gå åt helsicke med Sverige.  Ja, vi får väl se hur det går vad tiden lider?

   

Jag tycker för min del att det inte råder någon tvekan vad demonstranterna var ute efter under helgen. Jag tycker att det verkar som en hämdaktion mot poliserna för att de tagit en hel del av de kriminella gängen och satt dem inom lås och bom och att de fortsätter hålla efter dem.

De rustade sig med stora stenar och bombarderade poliserna med, de var deras mål och de verkade inte heller bry sig hur det tog, det var rena mordförsöken och jag hoppas att de får fram bevisen i sån omfattning att de får sitt straff för allt de förstört och för alla de har skadat.

Det har blivit för jobbigt för dem att inte kunna handla med knarket i den omfattning de vill och det vill de hämnas för.

Det är min tro och övertygelse om helgens händelser vad gäller demonstranterna.

Bannde ohyramåste jag säga när man ser vad de ställt till med.  

 

Och i Ukraina där har kriget trappats upp och det går inte att skönja något slut. Putin måste ju så klart kunna ståta med vilka bragder han gjort när den 9 maj inträffar.

Han har alla skruvar loss och det går nog inte göra mycket åt en sån galning!  

 

Dagens namn är: Olaus och Ola, grattis till er!

 

Ha en fortsatt bra tisdagkväll, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards